Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Polaroid, vilken kamera?

Produkter
(logga in för att koppla)

Loaded

Ny medlem
Är lite intresserad av att böjra fota lite med polaroidkamera, men vad för kamera ska man satsa på? Finns bokstavligt talat hundratals begagnade kameror på Ebay till väldigt låga priser, vilka modeller ska jag hålla utkik efter om jag vill ha en kamera som tar skarpa och kontrastrika bilder på svartvit film?

ja, det finns mängder av Polaroidkameror på t ex eBay, men kolla gärna att det fortfarande går att få tag på film till kameran. Vissa polaroidfilmer slutades tillverkades för massa år sedan.

Och kontrastrika och skarpa bilder?
Nja, det är nog inte därför man använder en Polaroidkamera.

Loaded skrev:
Är lite intresserad av att böjra fota lite med polaroidkamera, men vad för kamera ska man satsa på? Finns bokstavligt talat hundratals begagnade kameror på Ebay till väldigt låga priser, vilka modeller ska jag hålla utkik efter om jag vill ha en kamera som tar skarpa och kontrastrika bilder på svartvit film?
Hmmm det fanns en film som levererade både ett svartvitt positiv och ett negativ.
Tror att den hette ngt med bokstäver och siffran 55.

Det är bara och välja en kamera med bra optik och ett bakstycke som tar filmen, H-blad, Pentax67, Fuji68, storformatkameror.

Jag tror tyvärr att jag har läst att filmen inte tillverkas längre men jag är inte helt säker.

Och lusläser man din text Herman så vet jag inte om du förstår vad en polaroid är. Polaroid blir positiva bilder normalt, inte negativa.
Sedan vet jag inte om det fanns ngt mer svartvitt alternativ än just 55-filmen.

ANNONS
Götaplatsens Foto