Annons

Pre-L

Produkter
(logga in för att koppla)

Håkan Bråkan

Aktiv medlem
Oops, nu börjar lågvattnet på Tradera att sprida sig till säljmarknaden här. Att sälja billig gammal rätt medioker optik och syfta till att det var pre-L, för att det fanns en L-optik med samma brännvidd. Snacka om lur, att jämföra den högst mediokra, för att inte säga kanska dåliga 50-200 med den dyrare L-optiken, går ju inte, är ju helt olika grejer. Den senare har TVÅ fluoritlinser och ger nåt helt annat. Ja ja, nån kanske blir lurad.

Oops, nu börjar lågvattnet på Tradera att sprida sig till säljmarknaden här. Att sälja billig gammal rätt medioker optik och syfta till att det var pre-L, för att det fanns en L-optik med samma brännvidd. Snacka om lur, att jämföra den högst mediokra, för att inte säga kanska dåliga 50-200 med den dyrare L-optiken, går ju inte, är ju helt olika grejer. Den senare har TVÅ fluoritlinser och ger nåt helt annat. Ja ja, nån kanske blir lurad.

Pre-L? Måste vara allt som gjorts innan första L-objektivet oavsett märke :D

Gissa varför jag hatar att göra affärer? Det är nästan bara en massa toksnack och kohandel, även om man redan har lagt sig på en ärlig nivå. Det kvittar om man så vill skänka bort något. Det finns då dom som vill ha betalt för att ta hand om grejerna...

Jag har lite grejer som jag nog borde sälja (tre stycken Technics 1210:eek:r är nog två för mycket om man inte DJ:ar...) , men jag drar mig för det p g a skitsnacket. Jag får nog fixa ett elakt ombud :)

ANNONS
Götaplatsens Foto