Annons

Pris på begagnad Cosina 19-35?

Produkter
(logga in för att koppla)

Joa

Aktiv medlem
Har planer på att sälja mitt mitt minst sagt lite använda vidvinkel (toppskick) så det mest ligger i väskan och samlar damm. Främst för att jag nu kör digitalt.

Vad kan man tänkas få för detta? Mitt är silverfärgat.
http://www.scandinavianphoto.se/?36044

Har lagt ut en annons, men har ingen aning om jag ligger rätt.

//Jocke

Kanske en åttahundring. Har för mig att jag tog något i den stilen när jag sålde mitt. Nu när alla tillverkare tagit fram hyfsade normalzoomar för digitalarna så är nog efterfrågan mindre på de gamla vidvinkelzoomarna. För några år sedan fanns det nästan inget alternativ till det där Cosina-/Soligorobjektivet om man ville ha en hyfsat billig supervidvinkel. Idag när de flesta kör digitalt med liten ruta är det en normalzoom istället, och konkurrensen är större.

:-(
Då har jag nog varit lite optimistisk.
Får hoppas på någon analoganvändare.

//J

Jag köpte Tokinas motsvarighet (samma objektiv) för 300 spänn begagnat själv.

Det måste vara det mest prisvärda objektivet på marknaden, riktigt bra i både prestanda och byggkvalitet.

kent

Tokinas är nog inte samma. Cosina/Soligor är mycket plastigt och rackligt.

jimh skrev:
Tokinas är nog inte samma. Cosina/Soligor är mycket plastigt och rackligt.
Jag har faktiskt vid ett flertal gånger läst att Tokinas är optiskt likadant & dessutom att Cosinan ska vara lite bättre mekanisk känsla i, ja läst var ordet...

Ang. Cosinas racklighet så håller jag inte riktigt med, den har små glapp & känns billig men min KM (Tamron) 28-75/2.8 är klart rackligare i mekaniken, Cosinan har dock mer "plastkänsla".

Om man har en DSLR & saknar vidvinkel så tycker jag att denna Cosina är ett fynd för dom summor som nämns här, mycket bra optiskt sett & faktiskt snäppet vassare än KM (Tamron) 17-35/2.8-4 som kostar över tre gånger mer. Jag har dock grava frontfokusproblem med min så det är MF som gäller.

//Larsa

ANNONS
Götaplatsens Foto