Annons

Pris på Canon 1ds Mark2

Produkter
(logga in för att koppla)

MartinAdolfsson

Aktiv medlem
Hallå,
Har alltid trott att priserna på kameror och tillbehör är billigare i Usa än här i Sverige. Men nu när jag har surfat runt lite och jämför priser på Canon 1ds Mark2 så märker jag att den billigaste affären är Kameradoktorn här i Stockholm. Dom är nästan 5000 kr billigare än tex B&H i New York. Är det någon som har tips på andra butiker man bör söka på i Europa, asien eller Usa för att jämföra priser där?

Mvh Martin!

Hur är det med garanti på dom grejerna du köper från Thailand?
Hos KD ligger den på: 54,396 exkl. Kr
B&H photo:60,516 inkl Kr
FotoFile: 53,718 inkl Kr

MartinAdolfsson skrev:

Hur kan du räkna exklusive i Sverige och inklusive i USA.

I Thailand har du världsgaranti på objektiven och Canon Thailand garanti på Digital kameran. Samma som det är i Sverige eller USA.

MartinAdolfsson skrev:

Du får tillbaka 7% VAT på Fotofile

Är du med i Canon CPS så lagar de kameran i Sverige även om den är köpt utomlands

Lars Johnsson skrev:
Hur kan du räkna exklusive i Sverige och inklusive i USA.

Förvisso var det lite luddigt skrivet med 'inkl' resp 'exkl', men kontentan är att allt man köper utanför EU är exklusive moms, så den jämförelsen är väl korrekt.
Moms tillkommer på importen.

eon skrev:
Förvisso var det lite luddigt skrivet med 'inkl' resp 'exkl', men kontentan är att allt man köper utanför EU är exklusive moms, så den jämförelsen är väl korrekt.
Moms tillkommer på importen.

Det tillkommer moms i Sverige också.

Och vad då allt man köper utanför EU är exklusive ???

Anledningen till att jag inte har tagit med momsen är att jag får dra av den eftersom jag har företag. Det var precis det jag reagerade på att KD faktiskt inte var dyrare än dom andra butikerna. Är det någon som vet om man kan dra av tullsatsen om man köper saker utanför EU?

Tullen är knappt något. Tror även att digital kameror är tullfritt.

Och de som själva köper grejorna går knappt bort till tullarna och anmäler att de köpt en dyr kamera

Lars Johnsson skrev:

Och de som själva köper grejorna går knappt bort till tullarna och anmäler att de köpt en dyr kamera

Jag trodde vi disskuterade postorder.
Fraktbolagen själva brukar hantera tullens administration och dra in tull (ej i detta fall) och moms innan de delar ut paketet.
Själv har jag inte sluppit det på mina köp.
Därför räknar jag alltid med att moms tillkommer.

Trodde inte att man kunde få tillbaka den Thailändska momsen på distans.

/Erik

eon skrev:
Jag trodde vi disskuterade postorder.
Fraktbolagen själva brukar hantera tullens administration och dra in tull (ej i detta fall) och moms innan de delar ut paketet.
Själv har jag inte sluppit det på mina köp.
Därför räknar jag alltid med att moms tillkommer.

Trodde inte att man kunde få tillbaka den Thailändska momsen på distans.

/Erik

Jag vet inte hur han vill köpa kameran. Men han säger inget om postorder i inlägget. Ska han köpa postorder hos kameradoktorn ?

Du kan få tillbaka den Thailändska momsen på distans eller på flygplatsen men du kan inte köpa kameran med postorder där.

Det spelar egentligen inte så stor roll så länge det är en säker web butik och garantierna gäller i Sverige. Tack för Hegerthorns tipset förresten!

ANNONS
Götaplatsens Foto