Annons

Pris på D100

Produkter
(logga in för att koppla)
dykaren skrev:
Det stämmer!
Jag har bara publicerat 1 bild tagen med en Canon EOS 5. Bilden togs 1994.
Men, jag måste säga att diskussionen börjar "balla" ur då man diskuterar Canon ELLER Nikon. Jag tror att man vänjer sig vid en kamera och om det sen är en Canon eller en Nikon spelar mindre roll. ..........................................
Den där diskussionen är gammal som gatan. Tittar man litet närmare på vilka som skriver och "håller på" något av fabrikaten så handlar det i stort sett untagslöst om killar som har en kamera i nere/mellansegmentet av SLR-modellerna, piratobjektiv eller low-endzoomar av originalfabrikatet..
Kollar man deras bilder är det tämligen mediokert där också. Men undantagsvis kan en enstaka bild blänka till.
De som tycker att bilden är huvudsaken verkar strunta fullständigt i vilket fabrikat en bild är tagen med och har bara intresse för slutresultatet - bilden.
Kolla ett tag här så får du se. Väldigt ofta kommer det fram verkligt tunga argument i stil med: "XYZpq37 är bäst för en så'n har jag".
Vem kan bemöta sådan lysande argumentation? Och, framför allt, varför skulle någon bry sig om att göra det......?
Us

Senast ändrad:
Sonnaren skrev:

De som tycker att bilden är huvudsaken verkar strunta fullständigt i vilket fabrikat en bild är tagen med och har bara intresse för slutresultatet - bilden.

Finns nog ingen som kan se om en bild är tagen med Canon, Nikon eller Konica såvida bilden inte föreställer den aktuella kameran i en spegelbild...

KGS skrev:
Finns nog ingen som kan se om en bild är tagen med Canon, Nikon eller Konica såvida bilden inte föreställer den aktuella kameran i en spegelbild...
Nej, inte går det. Sjäv kan jag inte avgöra vilken kamera mina gamla hagabilder (albumet "Haga i Göteborg" här på fotosidan) är tagen med vilket framgår ganska ofta i texten under bilderna. Utom när det gäller Mamiya RB67 förstås. De negativen är de enda svart-vita jag har i det formatet...;-)). Sån't underlättar......
Är det fråga om gamla B/W kopior 18x24 eller mindre kan jag inte ens med säkerhet säga om de är tagna med Leica eller Hasselblad - om jag inte speciellt minnns fotograferingstillfället.
Us

ANNONS
Götaplatsens Foto