geronimo13
Aktiv medlem
Verkar som cyberphoto sänkt kameran till ca 27k + moms. Yfo ligger på ca 29k+moms.
Någon som hört något?
Någon som hört något?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
froderberg skrev:
Försäljningen börjar väl mattas och lite prisstimuland behövs kanske.
Jag är lockad av en till, men...
Joakim A skrev:
Bara för att frångå ämnet lite.. varför ska du ha 2?
Joakim A skrev:
Bara för att frångå ämnet lite.. varför ska du ha 2?
Jeppe skrev:
För att slippa byta objektiv, när det händer...Ett hus med vidvinkel, ett hus med tele..
Bent C. skrev:
Vad är det hos 20D du inte tycker räckar till?
Handla Jesper, livet är kort he he....Jeppe skrev:
För att slippa byta objektiv, när det händer...Ett hus med vidvinkel, ett hus med tele..
inge skrev:
Handla Jesper, livet är kort he he....
froderberg skrev:
Visste att frågan skulle komma...
Bent C. skrev:
Jo, den var ganska given. Jag förstår att det måste vara bökigt med två olika modeller om saker ska gå fort. Själv funderar jag på 1Dn för väderskyddet och sökaren, två ganska markanta fördelar ur mitt perspektiv. Men än så länge är det inte ca 20 kkr fördelar.
mvh
Bent
froderberg skrev:
En nackdel med att bygga på bara 20D är att det inte finns ljusstarka vidvinklar till 20D.
20D + 1D mark II kompletterar varandra fint på många sätt. 16-35/2,8 på 1D och 24-70/2,8 på 20D funkar fint för mig.
Nackdelar med olika kameror är att de har olika batterier och hanteras olika.
Plus för 20D är vikten och att man kan göra den liten
Sen finns det ju alltid en ekonomisk verklighet att ta hänsyn till.
froderberg skrev:
Klarar man sig utan ljusstyrkan är 10-22:an fin och Tamron har en 12-24/4.
Men 1D mark II och 16-35/2,8 är super för press. Blir ju motsvarande 21-45/2,8 vilket är alldeles rätt. Tyvärr lite dyr och tung kombination.
geronimo13 skrev:
En stor fördel jag ser med 1d2 är sökaren som natt och dag mot 20d. Lutar åt att min setup på bröllop blir 20d med 70-200 2.8 för candids och längst bak i kyrkan och 1d2 med 16-35, 50mm och 85mm för porträtt osv.
froderberg skrev:
Låter vettigt om du har stålarna.
En himla fördel med 1D mark II i kyrkor är att man kan ställa in kameran på tyst läge.