defiant
Aktiv medlem
froderberg skrev:
Låter vettigt om du har stålarna.
En himla fördel med 1D mark II i kyrkor är att man kan ställa in kameran på tyst läge.
vart ställer man in det tysta läget?? oxå nyfiken (så jag spricker)....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
froderberg skrev:
Låter vettigt om du har stålarna.
En himla fördel med 1D mark II i kyrkor är att man kan ställa in kameran på tyst läge.
defiant skrev:
frappe skrev:
"Hur fungerar 1d2 i studion? Fotar även en hel del studio. Tycker 20d funkar bra lite låg upplösning ibland kanske."
Om du tycker att 20D har för taskig upplösning kanske du ska fundera på en digital bladare, tror inte att du ser någon skillnad på 20D och 1D Mk II. Skillnaden ligger mer i handhavandet och känslan.
20D är ganska plastig i jämförelse men jag kan inte se varför en amatör ska orka bry sig. Bättre att ta sina surt förtjänta pengar och köpa grymma gluggar. Det kommer ju hela tiden nya hus och kan man inte tjäna pengar på bilderna ser jag ingen mening med kapitalförstöringen... om man nu inte har mycket kapital att förstöra...
FouFoto skrev:
jag tror det heter "off"....
defiant skrev:
Jeppe skrev:
!Tyst" läge ställer man med P.Fn. 21.
När man trycker på avtryckaren, så går speglen upp, när man sedan släpper avtryckaren, så tas bilden och de mekaniska rörelser som kameran behöver göra för nästa bild utförs långsammare, men framförallt tystare.
geronimo13 skrev:
Tack då vet jag. Blir slutarljudet lägre än på 20d? Hur är 1d2 jmf med 20d i slutarljud?
geronimo13 skrev:
Hittar inget om deta "tysta" läge bland personal functions på dpreview sidan.
geronimo13 skrev:
Såg att man kunde sänka shutter lag ifrån 55ms till 40ms. Vad gör det för skillnad i praktiken och varför inte 40ms som default?
froderberg skrev:
Anledningen att 55ms är standard är för att reaktionstiden alltid ska vara lika - det finns ju dem som lär sig reaktionstiden så att de alltid trycker av 55ms i förväg (lär inte vara många). 40ms kan bara fås på de kortaste tiderna.
Kuriosa: Eos RT kan man ställa in på 21ms och även ca 40 ms (som är samma tid som för F-1 new).
geronimo13 skrev:
då vet jag, grr vad sugen jag är på ny kamera nu![]()
froderberg skrev:
Fast just sånt här med millisekunder hit och dit är ju ganska oviktigt....
Efterträdaren till 1D mark II kommer antagligen att ha 12 MP och vara minst lika snabb. Kanske läge att vänta och spara. Förhoppningsvis kommer ett modernare hus också som är lättare, mer ergonomiskt och med autofokus över en större del av bildytan.
geronimo13 skrev:
Frågan när den kommer? Behöver ju ett nytt hus innan sommaren.
froderberg skrev:
kommer knappast före sommaren
geronimo13 skrev:
Hmm knepigt värre, lär ju itne få låna en över sommaren heheKortidsleasing tro?
Lär presenteras under någon mässa i september kanske? Släppa runt jul?
Är detta bara spekulationer tro? Så gammal är väl inte 1d2?
geronimo13 skrev:
Lär presenteras under någon mässa i september kanske? Släppa runt jul?
Är detta bara spekulationer tro? Så gammal är väl inte 1d2?