Annons

Prisskillnader.

Produkter
(logga in för att koppla)

jonascarlson

Aktiv medlem
Hur kan det komma sig att det skiljer så mycket i pris från butik till butik. ?.
Fuji S2 pro kostar hos hegethorn 15950 ink moms, och hos kameradoktorn 28950 ink moms. Jag förstår att kameradoktorn ör tvungen att ta ut högre pris pga butikskostnader, men det ska väl ändå inte skilja 13000. För det priser får man ju nästan en D100 på köpet.

Om man ser till D100 så skiljer det endast 2000 kronor.. Konstigt.

Bengt-Arne skrev:
Kanske felskrivit, skall kanske vara 18950kr. Verkar mer rimligt även om det då blir 3000kr dyrare än hos Hegethorn.

Med tanke på att det fortfarande finns affärer som säljer D60 för 26 000 kr, Fuji S1 för 30 000 kr och Kodak DCS 520 för 20 000 kr skulle jag nog inte bli förvånad om den kostar 29 000 kr.

har inte onoff någon lägstaprisgaranti typ? om man hittar samma vara billigare någon annan stans sänker de priset och ger rabatt eller nått!?! Nu spekulerar jag bara men om det är så kan man ju tjäna en hacka där om man är intresserad.
/pott

Pott skrev:
har inte onoff någon lägstaprisgaranti typ? om man hittar samma vara billigare någon annan stans sänker de priset och ger rabatt eller nått!?! Nu spekulerar jag bara men om det är så kan man ju tjäna en hacka där om man är intresserad.
/pott
Jag tror de har det. Men de hade ingen personal att fråga, jag orkar inte vänta hur länge som helst. Så jag beställde den på Scandinavian istället.

Onoff och de andra butikerna med samma idé har lägstaprigarantier för att ge sken av att de är billiga. Få konusmenter kollar upp priser. Till saken hör att de oftast inte finns identiska varor. Är teven och om den råkar ha samma produktnummer från tillvermkaren ett högre pris så kan jag ge mi den på att de har annan färg hos konkurenten och därmed inte samma produkt. En vara packas med i ett paket och vips är det inte längre samma produkt. Knepen är åtskilliga och genom att köpa stora volymer kan de få egna produktnummer, så produkterna inte är identiska....Men som sagt konsumenten invaggas i tron om att det är billigt. Vid rea så finns väl knappast varan i lager, utan snarare en metod att dra kunder till butiken, som när de ändå är där likaväl kan köpa något annat för det verkar ju billigt i alla fall.

/Roland som hellre handlar i butik med kunnig personal som kan göra mer för mig än läsa högt ur produktbladen för mig, när jag undrar vad kryptiska förkortningar betyder...

Bengt-Arne skrev:
Man måste definitivt kolla och jämföra priser,det är ju bedrägeri med sådana prisvariationer

ooopppss.. kanske en smula tilltaget i överkant, för rent tekniskt kan ju faktiskt även stora prisskillnader ha "naturligare" förklaringar.

Nåja, i det här fallet verkar det bero på att KD:s prisangivelse inte har uppdaterats sedan kameran introducerades i Sverige, helt enkelt för att vi inte sålt den sedan dess.
Detta är att se som en förklaring och inte en ursäkt, för naturligtvis skall vi inte missa att justera bort gamla, ogiltiga priser..

mvh

testure2 skrev:
Jag förstår att kameradoktorn ör tvungen att ta ut högre pris pga butikskostnader, men det ska väl ändå inte skilja 13000. För det priser får man ju nästan en D100 på köpet.

Även Hegethorns har butikskostnader (de har faktiskt butik). Jag tror mer att det har att göra med en uppdatering av hemsidan hos kameradoktorn. Eller att de glömt bort att ändra det..

Tog en promenad i huvudstaden häromdagen o kunde inom några kvarter hitta A1 för 9995:- - 11795:-, ibland kan det löna sej att slita lite på skosulorna... 9995 rakt över disk e väl rätt okej. Såg också att man kan köpa Z1 för 4150:- i butik. Julen närmar sej.

/kg som egentligen letade nåt bekvämt för Aette

ANNONS
Götaplatsens Foto