Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Prisvärd normalzoom EF-S?
- Trådstartare defiant
- Start datum
Sven Blomquist
Aktiv medlem
Vilken budget?
Annars kan du köpa ett begagnat 17-40 för cirkum 4000 eller mindre här på FS.
Annars kan du köpa ett begagnat 17-40 för cirkum 4000 eller mindre här på FS.
defiant
Aktiv medlem
Sigmas 17-70 (senaste eller näst senaste versionen) är grymt prisvärd. Mycket bra skärpa och bra AF. Dessutom bra närgräns med semimacro.
Vilken benämning är det på den? ca pris?
defiant
Aktiv medlem
Jag använder Sigma 18-35/1.8 som "normalzoom" till 70D, tidigare till en 60D och undantagsvis till M.
Klar prisvärt objektiv, otroligt skarpt, och trevligt med hög ljusstyrka. Klar värd sitt pris.
vilken benämning har den?
Sladdfantomen
Aktiv medlem
Tonyeagle
Aktiv medlem
Senaste
Här är senaste versionen men den näst senaste bör kunnas få för ca 2500-2900 beggad..
http://www.cyberphoto.se/info.php?article=1770osnewCa
Tror inte det är någon synbar skillnad i skärpa på den senaste och näst senaste. Skillnaden som jag vet är benämningen contemtorary och liten skillnad i vikt. Hade den näst senaste och den var grym men bytte senare till EOS 24-70 för att kunna använda till min 5DIII men jag kan ärligt inte se någon skillnad i skärpa.
Här är senaste versionen men den näst senaste bör kunnas få för ca 2500-2900 beggad..
http://www.cyberphoto.se/info.php?article=1770osnewCa
Tror inte det är någon synbar skillnad i skärpa på den senaste och näst senaste. Skillnaden som jag vet är benämningen contemtorary och liten skillnad i vikt. Hade den näst senaste och den var grym men bytte senare till EOS 24-70 för att kunna använda till min 5DIII men jag kan ärligt inte se någon skillnad i skärpa.