Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Prisvärt objektiv för gatufotografering (Canon)

Produkter
(logga in för att koppla)

Bosnian

Medlem
Hej!

Jag är en amatörfotograf som äger en Canon EOS 550D. Jag brukar gå ut och fotografera då och då. Jag älskar att fotografera arkitektur och landskap men tyvärr äger jag standardobjektivet 18-55 och därför söker jag ett prisvänligt vidvinkelobjektiv. Någon som kan rekommendera?

Dessutom undrar jag hur man får till såna här bilder:
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1433494&page=2

Är det HDR-filter man använt sig av? Tycker vissa av dem ser lite orealistiska ut.

Sigma 10-20mm är en av många uppskattad och prisvärd vidvinkel.

Vad gäller bilderna tycker jag de ser högst normala ut. Ser inga särskilda HDR kännetecken. (HDR är för övrigt inte ett filter utan en fotograferingsteknik med efterföljande bildbehandling.)

Sigma 10-20mm är en av många uppskattad och prisvärd vidvinkel.

Vad gäller bilderna tycker jag de ser högst normala ut. Ser inga särskilda HDR kännetecken. (HDR är för övrigt inte ett filter utan en fotograferingsteknik med efterföljande bildbehandling.)

I second that. Hade ett sådant till min D3100 innan men nu kör jag D700 så den passar inte. Var förvånad över skärpan och den härliga kontrasten för att vara ett så billigt objektiv. Dessutom det vidaste till cropkameror vad jag vet. En nackdel är väl ljuskänsligheten men ska du fota sådant som står till och har tillgång till stativ är det aldrig något problem.

ANNONS
Götaplatsens Foto