Annons

Problem med att slå ihop flera foton.

Produkter
(logga in för att koppla)

Peterrrrr

Aktiv medlem
Undrar om någon har något bra tips på hur man löser följande problem:

Tänkte ta en bild på samma person och slå ihop bilden så att personen är på flera ställen i bilden.
Dock stöter jag alltid på problemet att även fast jag har samma kamerainställning och att den står på stativ(inomhus) så blir det lite skillnad i ljuset i i bilden.

Ska man sedan slå ihop bilderna och sudda ut delar av huvudbakgrunden så blir det inte samma ljus och man ser att det är inklippt :(

Undrar om någon har något bra tips på hur man löser följande problem:

Tänkte ta en bild på samma person och slå ihop bilden så att personen är på flera ställen i bilden.
Dock stöter jag alltid på problemet att även fast jag har samma kamerainställning och att den står på stativ(inomhus) så blir det lite skillnad i ljuset i i bilden.

Ska man sedan slå ihop bilderna och sudda ut delar av huvudbakgrunden så blir det inte samma ljus och man ser att det är inklippt :(

Ställ in allt på manuellt, även vitbalans, iso och fokus så ska det gå lätt. Jag gör det ofta. Fota i RAW.

Runt personen blir det lite skugga så du kanske måste maska på lite kurva just där, eller plocka från den andra bilden.

ANNONS
Götaplatsens Foto