Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

problem med bulb + fjärrutlösare nikon D80

Produkter
(logga in för att koppla)

niklasberg

Medlem
Hejsan!

Jag sitter med en NIkon D80 och fick en fjärrutlösare i julklapp.
Den fungerar utmärkt förutom när jag är i bulb och kameran är inställd för att använda fjärrutlösaren.
Det som syns i displayen är som två minus tecken ( - - ). har ingen som helst aning vad felet kan vara och hoppas ni kan komma med förslag på lösning! :)

mvh Niklas

Jag har en D80 och en fjärrutlösare av märket Hähnel. Den fungerar utan problem. Jag ställer in M på kameran, vrider slutartiden förbi 30 sek och då står det bulb i rutan. Ett tryck så öppnas slutaren och ett andra tryck så stängs den. Kolla så att inställningarna är rätt och att märket på din fjärr medger bulb. Och kom ihåg att tiden i bulb är maximerad till 30 min, sedan stänger kameran själv.

Jag har en D80 och en fjärrutlösare av märket Hähnel. Den fungerar utan problem. Jag ställer in M på kameran, vrider slutartiden förbi 30 sek och då står det bulb i rutan. Ett tryck så öppnas slutaren och ett andra tryck så stängs den. Kolla så att inställningarna är rätt och att märket på din fjärr medger bulb. Och kom ihåg att tiden i bulb är maximerad till 30 min, sedan stänger kameran själv.

alltså jag vet vad bulb gör och min fjärrutlösare fungerar med bulb, det är nån vajsing med inställningarna och jag hittar ingen lösning på problemet eller bland inställningarna!

har ändrat på flera olika saker men får ingen förändring.

men vad har du för inställningar på din D80 när du fotar í bulb?

Jag har en D80 och när jag ställer kameran på att utlösas via frjärr ändras bulb-texten till två stäck som på din och då är det bara trycka två gånger för att öppna och stänga slutaren. Inställningarna är inga speciella, M, AF-A, RAW. Jag har Nikons ML-L3.

Du har inte kameran på fjärr+tidsutlösning?

alltså jag vet vad bulb gör och min fjärrutlösare fungerar med bulb, det är nån vajsing med inställningarna och jag hittar ingen lösning på problemet eller bland inställningarna!

har ändrat på flera olika saker men får ingen förändring.

men vad har du för inställningar på din D80 när du fotar í bulb?

Vad är det som är vajsing? Om fjärren fungerar i läge bulb är det väl bara att fota? Inga andra inställningar än läge M. Men kolla så att du inte har aktiverat Bracketing, det brukar ställa till saker ibland, vet ej om den är aktiv i läge M...

ANNONS
Götaplatsens Foto