Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Problem med min bildskärm

Produkter
(logga in för att koppla)

dsa1979

Aktiv medlem
Hej!

Jag har problem med min bildskärm. Bildskärmen är en ViewSonic VP930 som är ca 3 år gammal. Sedan ungefär 1 månad tillbaka så spökar skärmen på så vis att den ändrar ljusstyrka, från normal till svagare, ibland ofta och ibland väldigt sällan. Ibland sker det vid upprepade tillfällen under en minut sen går det över och så kan det bli att den håller på hela tiden men det är mindre vanligt. Dock krånglar den varje dag.

Skärmen har inte krånglat något tidigare och jag har aldrig haft det här felet på något tidigare skärm.

Vad kan ha hänt? Håller den på att ge upp?

//Daniel

Hade en gång en CRT skärm som kom och gick lite sådär, var något glapp i anslutningskablarna. Hur är din skärm inkopplad, DVI eller VGA? Alternativt så är det bakgrundsbelysningen som håller på att ge upp.

Hej!

Den är inkopplad med DVI. Jag kan ju meka lite på DVI-kabeln ikväll annars är det väl tyvärr bakgrundsbelysningen som spökar.

//Daniel

ANNONS