Annons

PROBLEM med nedladdning

Produkter
(logga in för att koppla)

Sara-i-Norge

Aktiv medlem
Fotade tidigare idag bilder i jpg høgsta uppløsning och RAW med en 20D, men jag kan inte ladda øver dem från minnekortet nu :( . Har extern kortläsare och bilderna syns i kameran.

Vid nedladdning av de sista 32 (dvs 64 filerna) så får jag hela tiden upp føljande: "Unrecoverabel Plug-in Error The file IMG_osv.CR2 (+jpg) is corrupt and causing plug-in errors. Should this file be added to the carantine?"

Vad gør jag? Førsøkt ladda øver bilderna på alla tänkbara sätt och vägar, men får bara upp samma fel...
 
Upptäcker nu också att en av tre mappar på inte "innehåller" några bilder på datorn, men det finns bilder där... Mappen kan inte øppnas pga ett I/U fel??
 
har du provat att använda den medföljande progamvaran som du fick med 20D?
Om du kör med winxp och det fungerade förr kan du prova systemåterställaren.
 
Førsøkte precis med systemåterupprättning utan att bättring...

den interna kortläsaren (i lucka på framsidan av datamaskinen alltså..) reagerar inte alls - det händer ingenting då jag sätter i minnekortet (har provat flera olika) och startat om maskinen och nu gjort systemåterupprättning...

Tack før svar!
 
Har en pc med "inbyggd" kortläsare, den reagerade inte øverhuvudtaget på kortet.

Sen testade jag en extern med usb kabel utan lycka, då kom felmeddelandet jag skrev ned ovanfør upp.

Ringde supporten før pcn, varfør tänkte jag inte på det innan.... och han tipsade mig om att slå av datorn starta upp den igen i några sekunder och då dra ut kontakten.... Då jag gjort det och starta upp igen fungerar allt hur bra som helst :/ ... Hade det vait førsta april hadejag trott han skämtade...

Tack før era førslag och god helg!
 
Är det vanligt med dataproblem??!

Hej, lurar på att köpa digital systemkamera, kanske Nikon D50, ska åka på mässan i morgon och klämma o känna.

Är det mycket problem med datorer och laddning kors o tvärs av bilder?
Har inget jätteförtroende för ettor o nollor, film ocg mekanik är mkt mer begripligt.

Har iof 3 filmrullar på drift hos posten så det är inte helt problemfritt heller....

JL
 
ANNONS