Annons

Problem med Nikon F65

Produkter
(logga in för att koppla)

Lifeguard

Aktiv medlem
Köpte för inte så länge sedan en Nkon F65 som nu har börjat leva sitt egna lilla liv! (läs: den funkar inte som jag vill!) Ibland har den svårt att fokusera, vilket skulle kunna bero på att jag gör ngt fel.. men än värre är att ibland går det inte att "trycka av" avtryckaren alls! Med lite tur börjar ERR blinka i fönstret efter ett tag o då är det bara att offra ett kort för att få kameran att funka igen! Trycker jag på skärpedjupskontrollen blinkar ERR som ett brev på posten! Är det någon som känner igen felet eller är det bara raka vägen till Nikon för åtgärdning av problemet?!
/Linus

Hade samma fel på min dynax7:a. Allt berodde på att jag hade en sigmaglugg som inte ville lira med huset.

Hmm...

Ok tack. Jag har i o f bara Nikonobj till huset.. så det borde ju inte vara några prolem! Men om jag skall skicka iväg så skall även de (objektiven) med då eller?

Ar det ett G objecktiv med plastfattning? Jag har ett Nikon 70-300G som beter sig liknande pa min F80. Det brukar hjalpa om man vrider motsols pa objektivet i fattningen. Det maste ju ga att reklammera.

Fredde

Jupp...

Japp, det är ett Nikon 70-300G och ett 28-80G... Helt värdelöst då man ibland missar spontana fototillfällen på grund av att kameran strular! Borde väl helt klart gå att reklamera tycker man...

Lifeguard skrev:
Hur menar du "motsols på objektivet i fattningen"?

Ohh, vet inte! Helt fel faktiskt.
Tittandes genom kameran greppar jag dar blandarringen skulle suttit pa ett vanligt objektiv. Vrider (-Vrider och vrider, jag kanske kan rora det 3-4 grader i det glapp som finns) sen objetivet at hoger - medurs. Da brukar "Err" forsvinna. Pa mina andra objektiv med metallfattning hander detta aldrig.

Som sagt reklamera!

Aha.. ok. Satt o lekte lite nu o det verkar faktiskt som om mitt 70-300G funkar bra.. kanske räcker att byta 28-80G objektivet! Får höra mig för på fotoaffären här i stan o kanske testa med ett annat objektiv! Hoppas det räcker så! =)

ANNONS
Götaplatsens Foto