Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Problem med skärmprofil

Produkter
(logga in för att koppla)

Auberg

Aktiv medlem
Hej!

Sedan jag installerade Adobe gamma och försökte kalibrera med det så blir det skräp. Även om jag väljer den gamla skärmprofilen så blir det fel färger i firefox, PS & Lightroom.

De felen blir det inte på andra skärmar som inte är kalibrerade alls.

Finns det något sätt att nollställa allt igen. Är det adobe gamma som på något sätt ändrat som blir kvar oberoende av icc-profil?

Mvh/

Ola

Tack!

Adobe gamma loader fanns inte där dock men ett annat program (HP digital image...någonting. Sitter inte vi den datorn nu) Den tog jag iaf bort vilket antagligen inte gjorde någon skillnad.

Det jag har nu som ser bäst ut. Dock inte jättebra. Är icc-profilen Color space någonting som fanns i datorn som skärmprofil. Försökte köra utan profil men det blev sämre. (jämför med explorer samt firefox på en annan dator (som inte har någon profil men ser bättre ut. Suck!

Dessutom måste jag ha temperaturen på 9300 K annars får jag kraftigt gulstick.

Känns inte som om det är möjligt att få ut någonting vettigt utan kalibrator vilket jag inte har råd med nu. Alltså blir det väl halvdana bildbehandlingar ett tag vilket känns segt.

ANNONS
Götaplatsens Foto