Annons

Problem med Tamron 70-180/2,8

Produkter
(logga in för att koppla)

PMD

Aktiv medlem
buy cheap, buy twice. Undra hur kvaliten är över tid på de där?
Billigt och billigt. Priset är ganska högt, tycker jag, även om det finns dyrare objektiv av liknande sort från andra tillverkare.

I det här fallet behöver man inte "buy twice" eftersom Tamron justerar eller byter ut felaktiga objektiv.

Vilket Canon också gjorde när det visade sig att en del EF 24-105 f/4 L IS USM II var felaktiga. (Och samma sak för den första versionen av det objektivet).
 

jonas18z

Avslutat medlemskap
Billigare än 70-200 2.8 men jag tänkte nog mer på byggkvaliten och att storleken är så pass mycket mindre att något har de snokat in på. Sen även fastän objektivet går sönder och du måste lämna in det. Vad kan det ta 1-2v? Får du då motsvarande hyresoptik?

Rasar objektivet när du är ute och fotar då kan 10+ vara värt varje krona.
 

PMD

Aktiv medlem
När nu Tamron har meddelat att en del exemplar av objektivet kan lida av ett allvarligt fel, och att de kommer att åtgärda det, så tar man kanske inte med sig just det objektivet om man ska ut och göra en viktigt fotografering.

Hyresobjektiv kanske man kan få, men det är nog mer en försäkringsfråga. En yrkesfotograf arbetar väl inte utan en bra försäkring?
 

Third eye

Aktiv medlem
Billigare än 70-200 2.8 men jag tänkte nog mer på byggkvaliten och att storleken är så pass mycket mindre att något har de snokat in på. Sen även fastän objektivet går sönder och du måste lämna in det. Vad kan det ta 1-2v? Får du då motsvarande hyresoptik?

Rasar objektivet när du är ute och fotar då kan 10+ vara värt varje krona.
De är ju rätt öppna med att de stannade på 180mm för att bygga litet, av samma skäl slopade de bildstabilisering och af/mf-switch, så mycket mer kan de nog inte ha snålat in på ett objektiv som går i par och t.o.m trumfar GM-objektivet i vissa aspekter.
Känns nästan som att du VILL att objektivet ska vara kasst?
 
ANNONS