Annons

Problem med tullen & UPS

Produkter
(logga in för att koppla)
Thomas

Jag försstår verkligen inte hur du har lyckats snurra till det så att du tror att jag skapade denna tråd för att som du uttrycker det tala om vilket klipp jag gjort vid kameraköpet!

Du kan gärna titta igenom min forumstatistik och se att jag aldrig någonsin hävdat något ens i närheten av detta.

Jag skapade tråden för att jag i mina ögon har fått problem med tullen vilket rubriken antyder. Mina erfarenheter av handel i utlandet är ytterst begränsade. Att jag då får reda på vad jag SKULLE gjort är inte bara till hjälp för mig utan förhoppningsvis för andra som behöver skicka någon vara på reklamation.

Jag ser inte vad det finns att reta upp sig över att någon har varit på semester i NY. Besökt B&H photo som bara det är en upplevelse -känns lite som att vara i tomteverkstaden med paket i linbanor i taket. Att man då passar på och köper en blixt är väl inte konstigare än att somliga gillar att köpa pyramider i plast när de är i Kairo.

B&H var dessutom otroligt trevliga att ha att göra med när jag nämnde att tullen trodde att varan var nyköpt. Vad detta leder till vet jag inte men jag blev tryggt förvissad om att ärendet var i deras händer och hade topp- prioritet.

Nä du Thomas jag hoppas att du bootar om och vaknar på en bättre sida.

Tack alla ni som givit vettiga svar. Även om jag nu inte lyckas få tillbaka mina pengar så har jag iallla fall lärt mig att det finns mer att tänka på än jag tidigare visste vid sådana här ärenden. Jag försökte verkligen luska reda på vad som gällde men jag kunde faktiskt inte föreställa mig att tullen skulle ta varan som ny.

God Natt
Jonas
 
sualo skrev:
Thomas

Jag försstår verkligen inte hur du har lyckats snurra till det så att du tror att jag skapade denna tråd för att som du uttrycker det tala om vilket klipp jag gjort vid kameraköpet!

Du kan gärna titta igenom min forumstatistik och se att jag aldrig någonsin hävdat något ens i närheten av detta.

Jag skapade tråden för att jag i mina ögon har fått problem med tullen vilket rubriken antyder. Mina erfarenheter av handel i utlandet är ytterst begränsade. Att jag då får reda på vad jag SKULLE gjort är inte bara till hjälp för mig utan förhoppningsvis för andra som behöver skicka någon vara på reklamation.

Jag ser inte vad det finns att reta upp sig över att någon har varit på semester i NY. Besökt B&H photo som bara det är en upplevelse -känns lite som att vara i tomteverkstaden med paket i linbanor i taket. Att man då passar på och köper en blixt är väl inte konstigare än att somliga gillar att köpa pyramider i plast när de är i Kairo.

B&H var dessutom otroligt trevliga att ha att göra med när jag nämnde att tullen trodde att varan var nyköpt. Vad detta leder till vet jag inte men jag blev tryggt förvissad om att ärendet var i deras händer och hade topp- prioritet.

Nä du Thomas jag hoppas att du bootar om och vaknar på en bättre sida.

Tack alla ni som givit vettiga svar. Även om jag nu inte lyckas få tillbaka mina pengar så har jag iallla fall lärt mig att det finns mer att tänka på än jag tidigare visste vid sådana här ärenden. Jag försökte verkligen luska reda på vad som gällde men jag kunde faktiskt inte föreställa mig att tullen skulle ta varan som ny.

God Natt
Jonas



Trevligt att du till slut svar själv.

Ps: jag har aldrig riktat något i mina inlägg till dig personligen, utan detta har gällt generällt för alla med liknande problem.

Men om du har varit på ort och ställe och köpt din blixt och på detta sätt fått ett kvitto på vad du har betalat,så skulle du rimligtvis kunna begära av leverantören att han medlevererade en kopia av kvittot som du skickade med reklmationen, på vad du har betalat för så att du slipper moms och tull även denna gång..

Att du lägger ut problemet på FS för att lösa dina problem är för mig oförståligt.
Du får varesig svar från tull eller skattemyndigheten i detta forum.
/Thomas..
 
ThomK skrev:


Att du lägger ut problemet på FS för att lösa dina problem är för mig oförståligt.
Du får varesig svar från tull eller skattemyndigheten i detta forum.
/Thomas..

Nähä jag som trodde att jag var på tullverkets hemsida vad snopet.

Att jag postade tråden var förstås för att någon kanske hade varit med om samma sak tidigare. jag ville helt enkelt ha lite mer kött på benen innan jag tog kontakt med berörda myndigheter. Det är väl inte så konstigt?

Jag hoppas att detta inte har påverkat ditt bildskapande allt för negativt. Jag placerade trots allt tråden under övrigt.

God Natt på riktigt den här gången
jonas
 
ThomK skrev:

Att du lägger ut problemet på FS för att lösa dina problem är för mig oförståligt.
Du får varesig svar från tull eller skattemyndigheten i detta forum.
/Thomas..

Vilken meningslös kommentar.

Forumen är väl till för att sprida kunskap. I och med detta kanske han inte kommer få tillbaks några pengar, men andra som kan komma i samma situation och inte ens tänker på att varan kan beläggas med moms en andra gång kan få reda på här hur man gör.

/ Marcus
 
ANNONS