Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Problem: Phottix Cleon C8

Produkter
(logga in för att koppla)

naylor83

Aktiv medlem
Jag har inhandlat ovan nämnda trådlösa fjärrutlösare. På det stora hela funkar den mycket bra, men jag har upptäckt en sak som är lite irriterande:

När man har kameran (en EOS 30D) i drive-läge så är det stört omöjligt att ta mindre än tre bilder i taget. Hur snabbt jag än trycker på fjärren så tar kameran alltid tre bilder.

Är det någon annan som har denna pryl och har märkt detta?

Japp. För det tillfällena jag har använt den vid så har det inte vållat några problem, ställt in kameran på enbildsläge när jag använt blixt tex.

Tror inte det går att lösa så enkelt, så man får nog tyvärr stå ut med att minneskortet fylls lite snabbare, vid vissa tillfällen.

Japp. För det tillfällena jag har använt den vid så har det inte vållat några problem, ställt in kameran på enbildsläge när jag använt blixt tex.

Tror inte det går att lösa så enkelt, så man får nog tyvärr stå ut med att minneskortet fylls lite snabbare, vid vissa tillfällen.

Ok, tack för svaret. Ville bara veta att det inte bara var min.

ANNONS