Annons

produktbilder

Produkter
(logga in för att koppla)

deadwish86

Medlem
hejsan.
vet ej om jag har lagt denna tråden rätt.

nu är de så här att vd för mitt jobb fick fnys på att jag vart duktig på att fotografera (nja kan väl om jag vill)
nu är de så att han vill att jag ska fota produktbilder till hemsidan och katalogen över våra produkter.

han anser att de tar en halvdag (4 timmar) att fota närmare 70 olika produkter vilket jag tror kommer att ta minst 2 arbetspass (16 timmar) inkl redigering i lr.
jobbar som industribagare och har sagt till vdn att jag kanske ställer upp och gör de men frågan är att jag gör en stor besparing på att göra de istället för att hyra en fotograf för att göra det.

vad tror ni mellan TUMME och PEKFINGER vad det hade kostat för en fotograf att göra dessa produktbilderna?

om jag säger ja till att göra det så återkommer jag med andra frågor :)

Mvh Magnus
 

lumor_

Aktiv medlem
Hur lång tid det tar beror mest på ambitionsnivån. Ska varje bild visa snyggt uppskurna bröd med varierade stilleben frukter och grönsaker som ska läggas upp, kanske pålägg och upphälld dryck... Ja, då tar det ju två dagar minst inkl förberedelser. Ska det vara bröd i förpackning på vit bakgrund kan man fixa det på några timmar. Ljussätt, ha kameran på stativ och langa fram varje produkt, klick, nästa...
Vad är förväntningarna på bilderna?
 

deadwish86

Medlem
Hur lång tid det tar beror mest på ambitionsnivån. Ska varje bild visa snyggt uppskurna bröd med varierade stilleben frukter och grönsaker som ska läggas upp, kanske pålägg och upphälld dryck... Ja, då tar det ju två dagar minst inkl förberedelser. Ska det vara bröd i förpackning på vit bakgrund kan man fixa det på några timmar. Ljussätt, ha kameran på stativ och langa fram varje produkt, klick, nästa...
Vad är förväntningarna på bilderna?
Det är lite olika. 60% av bilderna kommer ju att vara vit bakgrund o påsbild och sen resten är tårtor som får göras på beställing och lite annat.