Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Proffsigt Crimson

Produkter
(logga in för att koppla)
Fick bilderna idag, skickade in den i onsdags, 2 dagar alltså. Rätt snabbt.

Tyvärr vart den stora 2 millimeter för hög (eller så vart det ramen som vart 2 millimeter för liten) så jag fick skära till lite själv.

Riktigt nöjd med pappret, har dom bytt till tjockare nu eller?

Jag har använt Crimson ett tag och gjort några större beställningar. Första gången jag använde deras tjänster så skickade jag in några rullar för framkallning, kopiering och scanning till deras Frontline Pro sida. På Frontline Pro sidan kan man direkt göra efterbeställningar i mindre format från de scannade negativen. JAG gjorde ett misstag första gången jag gjorde en efterbeställning på det viset. Jag sparade nämnligen ner previewbilderna och skickade in dem för kopiering (istället för de större scannade filerna). Detta ledde ju självklart till att mina bilder kom hem med mycket dålig kvalitet, oskärpa och jpeg-artefakter. Efter ett mail till Crimson där jag undrade vad som hade hänt så undersökte de min order och upptäckte vad jag hade gjort fel, och ordnade själva till mitt fel. Några dagar senare hade jag mina bilder i brevlådan precis som de skulle vara, utan att behöva betala något extra. Det är bra service, och det har gjort att jag troligtvis inte tänker beställa från någon annan än Crimson i framtiden!

/Jeppe

Fotoutställning

Hej, detta kanske är OT, men jag hittar ingen riktigt bra gammal tråd.

Jag tänker ha fotoutställning hemma och behöver lite tips och råd. Jag vet att det är lite pretto, men det är också en bra anledning att bjuda in folk på mat och vin.

Jag undrar om någon har bra tips på enkla fina svarta panåer eller liknande att fästa fotona på och om det är någon som slår Odenlab i Stockholm på pris/kvalitet vad gäller utskrift av bilder.

Andra tips?

ANNONS
Götaplatsens Foto