Annons

Program för tidsbegränsad inloggning i windows

Produkter
(logga in för att koppla)

Vevo

Aktiv medlem
Jag har en tonåring hemma somn spenderar alldeles för mycket tid vid datorn och vi håller på att komma tillrätta med det. Jag undrar om det finns något freeware program där man kan tidsbegränsa inloggningen på ett konto. Att t ex efter 6 sammanlagda timmar så loggas man ut och kan inte logga in förrän admin "nollställt" räkneverket med nytt antal timma/minuter. Liknande de program som finns på internetcaféer.

mvh/Ove

(ja, jag har sökt på nätet men inte hittat något än. )

jag hr hittat ett som tidsbegränsar internet användningen.. men det kanske gäller hela datorn du efterfrågar?

Crawler Parental Control , freeware, dock beta.
Enligt text och screenshot så ska man även kunna logga ut automatiskt från Windows.
Crawler skriver:
Time spent surfing the Internet and playing computer games passes quickly. Determine how much time your kids can spend on the computer, both online and offline, by creating pre-set periods and time limits that users can access your computer and get connected to the Internet.

Den kanske man borde använda på sig själv... :/

Senast ändrad:
Ja hela datorns access. Men jag hittae en som heter ActiveBoss som jag läser lite om nu. Vet inte om det funkar för mig ännu men jsg återkommer...

mvh/Ove

Tyvärr så var Access Boss inte riktigt det jag sökte. Visst funkar det men man begränsar bara tiden man får access till datorn, typ veckodagar och tider t ex mellan 13:00 till 16:00. Det är kanske mer tänkt för företag där man inte kan få access till datorn efter arbetstid. Då ställer man in så användaren kan logga in mån-fre mellan 08:00-17:00.

Mera tips på program önskas...

mvh/Ove

Sannolikheten för att du ska hitta ett program som både fungerar och som en normalbegåvad tonåring inte kan mixtra med är nog nära noll. Det finns som bekant en hel del "övervakningsprogram" men de är tänkta för småbarn och är oftast ganska lätta att komma runt.

Jo jag vet att de flesta går att komma runt och min tonåring är rätt begåvad. Men än så länge ligger jag ett par steg före. Access Boss är bra på det sättet att den är mycket svår att komma åt. Det finns dock några möjligheter att komma kring det.

mvh/Ove

kolla här..

http://www.ssw.nu/

titta under "verktyg"

Här har du en samling gratis program..

Du får själv kolla igenom om något kan passa.. endel kanske inte är direkt anpassat till ditt behov men kan kanske optimeras att passa... såg något program där du kunde skydda programmets inställningar med lösenord så att det inte går att slå ut programmet... ja du får nysta själv :)

En till sida är:
http://www.programcentrum.se/

Detta var intressant. Från ett arkitekturperspektiv borde väl det vara möjligt att sätta upp en användares konto genom att använda ADt för att begränsa tiden inloggad.

Det enklaste fallet borde vara att sätta "active time",dvs mellan vilka timmar en användare får vara inloggad - typ mellan 08-1700. Vete fasen om AD standard fixar det men väl värt att kolla upp. Vet inte hur väl ADAM (Active Directory Application Mode) är utvecklat än, annars är det en modell 2.

Ska höra lite på jobbet imorn och återkommer... är säkert inte precis vad du behöver men är ett akademiskt intressant problem :)

Bengus

Hej!
Ett exempel på lösning är att du lösenordskyddar datorn (Via BIOS). Kräver dock att någon annan startar upp datorn till personen i fråga.
Sen ett program som du lägger någonstans så det autostartas. Tex via registret.

Det programmet skall aktivera tex shutdown.exe med parametrar för att starta om datorn efter x antal minuter.

Är det intressant så kan jag skicka länk till programmet som startar annat efter specificerad tid.

Mvh
Hampus

ANNONS