Just det zoomobjektivet har väl inte så bra rykte... :/ Jag antar att du menar 3.5-4.8 (som du skrev) och inte 3.3-4.5...
Det du har är lite roligt; en nerbantad [Tokina-tillverkad?] version av ett objektiv som från redan från början var menat som "budget-zoom" (tänk 18-55 utan VR till en ny dslr..) till FE-10-huset typ 1990. Det finns inga referenser hos Nikon Japan om detta objektiv...
Samma 8/7-konstruktion som det tidigare 3.3-4.5, men mindre och lättare (och billigare och ljussvagare...). Jag är tveksam om du kommer ha mycket nytta av objektivet när det inte är strålande solsken - det är ganska "soft" under typ F/8, men håller ihop bra upp mot F/16 till skillnad mot nyare zoomar!
OBS... kommentaren gäller bara om du är petig av dig...

Gillar du bilderna som objektivet ger dig ska du inte bry dig på att jag och andra (idioter) som jag inte tycker att det "ger optimala egenskaper"...

En fördel med objektivet för sommardagar är att det är lätt och kompakt. Och 35-70mm är ganska exakt vad jag använder utomhus på en crop-cam som d90/300.
Om du inte söker VR-funktion slår t.ex det "nya" 18-70 (beg. ca 1500-2000kr) detta objektiv på fingrarna ordentligt. Passa på att ta ett objektiv till din nya D90 när du köper den, du hittar aldrig ett objektiv så billigt (med kvitto och garanti) som det du ev. kan få när du köper ett nytt kamerahus!
Lycka till med din nya kamera föresten!