Annons

Råd om inköp av Systemkameror

Produkter
(logga in för att koppla)

Danieli

Ny medlem
Hejsan alla,

jag vill absolut köpa mig en systemkamera och jag skulle bli ytterst tacksam om jag fick lite förslag och tips på vilken jag ska köpa. Det finns så otroligt mycket att välja mellan så det är svårt att välja men med tips från folk som har erfarenhet av olika kameror kan det bli lättare.

Priset ska väl helst inte överstiga 8000:-

Tack på förhand!
Daniela

Hejsan alla,

jag vill absolut köpa mig en systemkamera och jag skulle bli ytterst tacksam om jag fick lite förslag och tips på vilken jag ska köpa. Det finns så otroligt mycket att välja mellan så det är svårt att välja men med tips från folk som har erfarenhet av olika kameror kan det bli lättare.

Priset ska väl helst inte överstiga 8000:-

Tack på förhand!
Daniela

Bästa köp: Sony A350, kommentarer överflödiga.

Min brorsa köpte en Sony A350 och han är mycket nöjd med den. Själv anser jag att det är den absolut bästa kameran i den prisklassen för närvarande. Det enda som skulle kunna tala emot den är en snävare begagnatmarknad än till exempel Canon eller Nikon. Sedan har du ju den aspekten också att de brända människorna på Sigma inte släpper alla sina gluggar med KM/Sony-fattning, men det är nog bara en tidsfråga innan även de skådar ljuset.

Daniela, det är givetvis omöjligt att ge dig "rätt" svar. Men det finns många diskussioner i ämnet här på FS. Läs lite i dem och återkom sen med frågor!

Glöm inte att även en begagnad systemkamera kan vara mycket bra och kanske vara ett första steg medans man lär sig vad man vill med kameran.

ANNONS
Götaplatsens Foto