Annons

Rökmaskin

Produkter
(logga in för att koppla)

Jerklaren

Aktiv medlem
Tjoho!

Rökmaskin för användning utomhus där, låt oss säga, 1000 kubikmeter ska fyllas med rök med en sikt av ca 20 m. Förslag?

Det krävs en tung rökmaskin med ganska svag rökvätska för att åstadkomma detta, skulle jag tro.

Budget? Tja...helst inte fler tusenlappar än man kan räkna på halva fotens tår, men om det inte går att hålla den budgeten så ligg inte inne med andra förslag.

Köpa en gammal sleten moppe och blanda starkt med 2-t olja i??? :)

Nä .. Jag har ingen aning om hur du ska lösa detta på den budgeten..

Sorry

Adam

Hej

Jag har för mej att LJUDIA har ett par olika varianter. Kolla på deras sida. Det är väl www.ljudia.se

Extrema budgetvarianten är väl annars en massa "rök på burk" från Hobbex, cirkus en hundring styck.

/Jacob vP

När jag var mindre blandade vi salpeter och socker för att få en röra som rökte en jäkla massa när man tände på... det torde väl vara det absoluta budgetalternativet...

Det här är ju ett ämne man inte har koll på precis...men Teknikmagasinet och Ljudia har som sagt maskiner för någon tusing.
Om den står och tuggar några timmar i en lokal med knapp ventilation blir det nog ganska dimmigt till slut... Ska du ha bolmande moln kanske du behöver vassare grejor.
Är det en bild du behöver kan man fixa snygg dimma på den i Photoshop...

Det är inte bolmande moln utan dimma jag vill ha. Hur som helst kan man reglera det med val av vätska så det har ingen större betydelse. Det viktiga är en maskin som klarar att kasta ut mycket rök över ett stort område. Skulle jag låta en liten maskin köra med torr-is skulle jag säkert kunna få ett stort område fyllt med dis, men kontrollen vore vedervärdig. Tung rök här, knappt synligt dis där...

Photo shop..? Nah...

Den är tänkt att även komma till handa vid filminspelning.

Tack för tipsen, men det jag mest undrade över är om någon har ett specifikt tips på en maskin i den billigare prisklassen som är väldigt prisvärd och faktiskt röker på ordentligt.

Blanda salpeter o socker o tänd på så ryker de en hel massa.Helst lite mer salpeter än socker.men de e inte så lättkontrollerat.När man väl tänt på e de inte så lätt o kontrollera...Men de e iaf väldans billigt.

Hur kul är det att stå och andas in kno3/socker röken i flera timmar?
Hör med närmaste ljud-firma efter en rökmasik...vet inte var du bor men det borde väl finnas i alla städer kolla på gulasidorna.se under rubriken ljudanlägningar

Cigarrälskar förening finns säkert.

Eller gör en slant på kuppen genom att ringa Marlboro. Ett par hundra storrökare som puffar tät dimma! Värsta reklam-jippot!

- Inlägget ovan skall bedömas som humor och är inte särskilt seriöst -

/David

Det säljs en begagnad på YFO som du kanske kan pruta ner till två och en halv tå. Den är utannonserad till nästan tre tår.

/Maverick

Det ähär är ett ämne jag behärskar som "gammal" DJ (la av för två år sedan).

Det är så här att den utrustning du skulle vilja ha för att fylla ett sådant stort område, och utomhus för den delen, är fruktansvärt dyr. Du kan inte köpa en sådan på hobbex eftersom deras maskiner riktar sig mot en helt annan kategori av köpare, men du kan kanske hyra en sådan hos någon uthyrningsfirma som hyr ut till stora utomhusfester eller för film och TV.

Det är en speciell typ av rökvätska som kyls ner innan röken lämnar maskinen för att det inte direkt ska försvinna upp i luften.

ANNONS
Götaplatsens Foto