Pyl
Aktiv medlem
Rajalas webbsaldo går inte att lita på för fem öre. Idag skulle jag köpa ett kompakt stativ då jag ska ut och resa och inte väl släpa med mig mitt stora Manfrotto. Jag kollade upp webbsaldot på Rajalas hemsida och där stod det "Tillgänglighet: direkt" Jag försökte ringa butiken för att kolla om de hade stativet i lager i Stockholmsbutiken, men det var omöjligt att få svar då alla säljare uppenbarligen var upptagna.
Jag åkte då till butiken istället och fick först träffa en säljare som sa att stativet i fråga inte fanns i lager i Stockholm. Jag bad honom då att kolla upp om det kanske kunde finnas i någon annan butik vilket han inte kunde göra då han relativt ny och inte visste hur/kunde kolla detta. Efter en låååååång väntan blev till slut en annan säljare ledig som kollade om de hade stativet i lager någon annanstans, vilket de förstås inte hade.
Jag frågade då vad lagersaldot på deras hemsida egentligen har för funktion och fick till svar att det inte fungerar och att alla artiklar visas som att de finns tillgängliga direkt! Helt otroligt i min värld hur man år 2009 kan vilseleda sina kunder på det här sättet via sin hemsida. Om det står "Tillgänglighet: direkt" på en vara förutsätter jag att varan finns i lager. Inte nödvändigtvis i butiken, men åtminstone i någon form av centrallager eller dylikt och att jag som kund borde kunna få varan på ett par dagar max. Nu fick jag höra att de behövde beställa och att det skulle ta åtminstone fem arbetsdagar.
Jag åkte då till butiken istället och fick först träffa en säljare som sa att stativet i fråga inte fanns i lager i Stockholm. Jag bad honom då att kolla upp om det kanske kunde finnas i någon annan butik vilket han inte kunde göra då han relativt ny och inte visste hur/kunde kolla detta. Efter en låååååång väntan blev till slut en annan säljare ledig som kollade om de hade stativet i lager någon annanstans, vilket de förstås inte hade.
Jag frågade då vad lagersaldot på deras hemsida egentligen har för funktion och fick till svar att det inte fungerar och att alla artiklar visas som att de finns tillgängliga direkt! Helt otroligt i min värld hur man år 2009 kan vilseleda sina kunder på det här sättet via sin hemsida. Om det står "Tillgänglighet: direkt" på en vara förutsätter jag att varan finns i lager. Inte nödvändigtvis i butiken, men åtminstone i någon form av centrallager eller dylikt och att jag som kund borde kunna få varan på ett par dagar max. Nu fick jag höra att de behövde beställa och att det skulle ta åtminstone fem arbetsdagar.






