Annons

Rajalas webbsaldo funkar inte.

Produkter
(logga in för att koppla)

Pyl

Aktiv medlem
Rajalas webbsaldo går inte att lita på för fem öre. Idag skulle jag köpa ett kompakt stativ då jag ska ut och resa och inte väl släpa med mig mitt stora Manfrotto. Jag kollade upp webbsaldot på Rajalas hemsida och där stod det "Tillgänglighet: direkt" Jag försökte ringa butiken för att kolla om de hade stativet i lager i Stockholmsbutiken, men det var omöjligt att få svar då alla säljare uppenbarligen var upptagna.

Jag åkte då till butiken istället och fick först träffa en säljare som sa att stativet i fråga inte fanns i lager i Stockholm. Jag bad honom då att kolla upp om det kanske kunde finnas i någon annan butik vilket han inte kunde göra då han relativt ny och inte visste hur/kunde kolla detta. Efter en låååååång väntan blev till slut en annan säljare ledig som kollade om de hade stativet i lager någon annanstans, vilket de förstås inte hade.

Jag frågade då vad lagersaldot på deras hemsida egentligen har för funktion och fick till svar att det inte fungerar och att alla artiklar visas som att de finns tillgängliga direkt! Helt otroligt i min värld hur man år 2009 kan vilseleda sina kunder på det här sättet via sin hemsida. Om det står "Tillgänglighet: direkt" på en vara förutsätter jag att varan finns i lager. Inte nödvändigtvis i butiken, men åtminstone i någon form av centrallager eller dylikt och att jag som kund borde kunna få varan på ett par dagar max. Nu fick jag höra att de behövde beställa och att det skulle ta åtminstone fem arbetsdagar.
 
Klang och jubel!!!

Rajala har skickat mitt EF 100-400 till mig, efter 42 dagars leveranstid.

Hur har det gått för er andra? Har alla nu fått sina gluggar?

Hälsningar Stefan Bergqvist
 
Hämtat idag, snabbtestat och gjorde pappa nöjd. Välkommen hem, min son. Väl värt att vänta på men inte ända fram till jul som befarades ett tag. Tänkte ge upp ett tag och titta på nån annan optik men glad att jag höll ut.
 
Försökte köpa en SB-800 idag eftersom de var de enda i sverige som hade på lager.
De hade det inte visade det sig, och har inte haft på länge eftersom den är utgången.

/Mats
 
Jag var ett tag rädd för att företaget vad på väg att gå omkull, men efter att lyssnat lite så kändes det lugnare, är verkligen glad att jag orkade hålla ut.
 
Man kan ju förstå att dom kan ha ett fel i systemet. Däremot finns ingen ursäkt för att man inte lägger ut ett meddelande på hemsidan så länge det är fel, så folk slipper bli vilseledda. Klantigt.
 
ANNONS
Götaplatsens Foto