Annons

ramar? Ps 7.0

Produkter
(logga in för att koppla)

blueman

Aktiv medlem
Hej på Er

har under en tid nu suttit med photoshop 7.0 och där försökt skapa ramar runt mina bilder men inte lyckats ?! är det någon erfaren vänlig själ som kan ge ett tips om hur jag går tillväga ?

Sett många fina exempel här på FS och imponeras.

Mycket tacksam för råd i detta dilemma

Tack på förhand Fredrik

det går tyvärr inte att göra ramar i PS 7.0!!!

det har rullat långa diskusioner om detta..
en SÖKNING gav detta svar

Do you speak google?!

EDIT:snygga bilder förresten
EDIT2: om du inte orkar kolla länken ovan kanske denna kan vara till hjälp..

/Johannes - som för tillfället ångrade sin lite irriterade inställning i början

tack för det snabba och inte allt för glädjande svaret. i speak google so i know =) tack mannen

MER>>> helt okej ... inget att ångra ..tack för länkarna som jag nu skall studera ... keep up the good work mannen

skall söka vidare för att se var man kan göra dessa vackra ramar =) tack för beröm ..skall studera din sida ... tack mannen

Det är klart att det "går" att göra ramar i Ps 7.

Det är ju bara kunskap och fantasi som sätter begränsningar på vad man "kan" göra i Ps.

Det finns ju t o m färdiga actions så man kan låta Ps göra jobbet även om jag inte tycker dessa ramar är särskilt snygga.

mvh

Det har gått att göra ramar i PS sedan version 3 vad jag vet, det gick troligen tidigare också men det har jag ingen erfarenhet av.

Jag jobbar mest med det rektangulära markeringsverktyget när jag gör ramar.

De ramar jag har på fotosidan är dock bara en svart linje på en punkt som jag ritar runt bilden.

Det finns flera olika sätt att göra ramar. Det bästa och enklaste sättet är att:

Öppna den bild du skall ha.

Välj Image / canvas size, ställ in bilden så att den blir större än vad den är. Sedan är det bara att färlägga kanterna runt om.

Alt.2

Kolla under actions, där finns det några färdiga scripts.

Alt.3

Använd markeringsverktyget, och dra en ram runt din bild.

tack alla för Era svar , nu skall jag finna tiden i helgen för att studera och försöka vidare ...som sagt tacksam för er vilja att hjälpa... ha en trevlig helg fotovänner // mvh Fredrik

ANNONS
Götaplatsens Foto