Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

raw till jpeg

Produkter
(logga in för att koppla)
ok

tack för länken men skulle helst vilja ha ngt gratis för har inte budget för ngt köp nu.

Har pas + adobe bridge ngn som e bra pa det och vet om man kan anvanda det? skulle ju vara toppen..

Hejsan!

I Bridge väljer du ut de bilder du vill konvertera, markera dessa, och välj sedan att ImageProcessor som ligger i någon av menyerna. Kommer inte ihåg vilken det är nu. Då ska PS CS2 starta och du får upp en dialogruta där du kan välja att spara bilden som en JPG, här kan du välja kvalitet och storlek. Denna funktionen är superbra. Har du något makro i PS som t.ex. skärper bilden så kan du klicka i längst ner att man ska köra detta makro på varje bild.

Lycka till.
Jonas

bra!

Tack jonas!
precis vad jag behovde höra. Ska bara komma fram till hur manga bilder jag kan köra samtidigt när jag försökte med alla senast sa dog datorn..

ANNONS
Götaplatsens Foto