Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Recension/erfarenhet Sigma Macro 150mm f/2.8 EX DG IF HSM
- Trådstartare jkene
- Start datum
gameburg
Aktiv medlem
Fick toppklass och prisvärd i Foto (majnummret tror jag).
Är ett mkt trevligt objektiv och är min absoluta favoritglugg. Gillar den skarpt, bra med lång brännvidd då man slipper byta glugg så ofta när man knallar runt i skogen och pendlar mellan macro och tele.
+Snabb och tyst AF (för att vara macro)
+stativfäste
+motljusskydd
+skön att fokusera manuellt med
+grymm skärpa även på största bländare
-Kanske vikten om amn inte gillar tunga gluggar
-ngt "billig" känsla på AF-omställningsknappen
/PG
Är ett mkt trevligt objektiv och är min absoluta favoritglugg. Gillar den skarpt, bra med lång brännvidd då man slipper byta glugg så ofta när man knallar runt i skogen och pendlar mellan macro och tele.
+Snabb och tyst AF (för att vara macro)
+stativfäste
+motljusskydd
+skön att fokusera manuellt med
+grymm skärpa även på största bländare
-Kanske vikten om amn inte gillar tunga gluggar
-ngt "billig" känsla på AF-omställningsknappen
/PG
PierreS
Aktiv medlem
Du kommer inte att ångra dig
Jag har tre objektiv Sigmas 70-300 apo super macro. Canons kit-objektiv till 350d samt sigmas 150mm macro. Det sistnämnda är det enda jag använder eftersom det är så mycket skarpare än de båda andra att jag inte vill använda dessa alls. Måste köpa ett bra normalzoom snart. Tror att Sigmas 24-70/2,8 kan vara bra.
Annars har Sigma förnyat sitt 180mm macro i år. Kvalitetsmässigt är det troligen minst lika bra som 150mm macrot.
Jag har tre objektiv Sigmas 70-300 apo super macro. Canons kit-objektiv till 350d samt sigmas 150mm macro. Det sistnämnda är det enda jag använder eftersom det är så mycket skarpare än de båda andra att jag inte vill använda dessa alls. Måste köpa ett bra normalzoom snart. Tror att Sigmas 24-70/2,8 kan vara bra.
Annars har Sigma förnyat sitt 180mm macro i år. Kvalitetsmässigt är det troligen minst lika bra som 150mm macrot.