Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Registrering av elements ?

Produkter
(logga in för att koppla)

Mats-vbg

Aktiv medlem
Jag funderar på att skaffa Photoshop elements 5. Men jag har för mig att man måste registrera programmet på Adobes hemsida sedan man köpt och installerat det, stämmer detta ? Det innebär att man MÅSTE ha en Internet koppling från den datorn man kör det i ? Om jag sedan vill installera programmet i två datorer, går inte det då (eftersom jag redan har registrerat mig en gång i dator nr 1) ? Jag och en kompis funderar på att köpa det ihop...;-)...men det kanske inte går numera, pga online-registreringen ??
Tacksam för svar

Det har aldrig gått heller - att dela en licens är inte föreniligt med de flesta licenser, undataget är familje- och volymlicenser.

Blandar Du inte ihop registrering med aktivering? Jag är nästan säker på att Elements inte kräver aktivering.

Hej!

Om inte jag minns fel nu (skäll på mig i så fall) så står det i licensavtalet att man får installera alla Adobes program på två olika datorer. Det kan ju vara rätt praktiskt, om man vill använda programmen på sin stationära och på laptopen t ex.
Det är långt ifrån alla mjukvarutillverkare som tillåter det, men Adobe gör det, återigen om jag minns rätt.

När det gäller registreringen så funkar det utan (Elements 3). Det enda som händer är att programmet tjatar hela tiden om att man ska registrera. Bara det är skäl nog att göra det, tyckte jag.

Mvh.
Lasse C

Nu gällde inte diskussionen EN person och två datorer, utan TVÅ personer och två datorer. Det är lite skillnad det, liksom.

Företag som accepterar dubbelinstallation, brukar inte gnöla om att det måste vara en desk- och en laptop, utan inser att man inte kan jobba på två datorer samtidigt, särskilt om de finns på olika adresser - jobbet / hemma ex.vis.

tannler skrev:
Nu gällde inte diskussionen EN person och två datorer, utan TVÅ personer och två datorer. Det är lite skillnad det, liksom.

Företag som accepterar dubbelinstallation, brukar inte gnöla om att det måste vara en desk- och en laptop, utan inser att man inte kan jobba på två datorer samtidigt, särskilt om de finns på olika adresser - jobbet / hemma ex.vis.
OK, slarv av mig. Jag läste inte igenom frågan tillräckligt noga, utan trodde att Mats huvudsakligen ville veta om Elements går att använda utan att registrera programmet.

Att det jag skrev om två installationer råkade beröra det som Mats egentligen frågade om var inte avsiktligt från min sida utan bara tänkt som en extra upplysning. Förlåt.

Mvh.
Lasse C

ANNONS
Götaplatsens Foto