Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Rekomendation av objektiv
- Trådstartare Skyhawk
- Start datum
avlsutad110823
Avslutat medlemskap
Sigma 24-70/2.8 har jag haft och det var klart bra på en D60 o 300D.
Roine
Roine
avlsutad110823
Avslutat medlemskap
Hej
Japp, men antar 300D:n du har skall vara kameran och då behövs varje mm i den änden, så 24 är inte att föringa.
Roine
Japp, men antar 300D:n du har skall vara kameran och då behövs varje mm i den änden, så 24 är inte att föringa.
Roine
hailstorm
Aktiv medlem
sigmas 24-60/2,8 är en zoom jag kan rekommendera... känndes mycket skarp när jag lekte med den inne i affär... tyvärr är det för mig bara drömmar att slänga ut 4k på en normalzoom tyvärr så jag gjorde inget riktigt seriöst med den... något skarpare än 24-70 enligt killen i affären. + att du får ju ett enhetligare system med bara sigmagluggar 
Skyhawk
Medlem
Tack för alla snabba svar!
Fotosidan är BÄST!
Jo, jag har länge suktat efter tamron 28-75/2.8 men samtidiggt, som Roine säger, så skulle ju ett objektiv som börjar på 24mm inte skada.
Det är därför jag är så splittrad.
Ska kika lite på alternativen ni nämnde.
Jag vet inte om jag resonerar fel, men jag tänker som så att det är lika bra att lägga ut några tusenlappar extra på optiken. Annars mår man väl dåligt över att bilderna kunnat blivit bättre...
Det jag snålade in i form av hastighet och upplösning när jag köpte 300d istf 20d kan jag lägga på glas.
Fotosidan är BÄST!
Jo, jag har länge suktat efter tamron 28-75/2.8 men samtidiggt, som Roine säger, så skulle ju ett objektiv som börjar på 24mm inte skada.
Det är därför jag är så splittrad.
Ska kika lite på alternativen ni nämnde.
Jag vet inte om jag resonerar fel, men jag tänker som så att det är lika bra att lägga ut några tusenlappar extra på optiken. Annars mår man väl dåligt över att bilderna kunnat blivit bättre...
Det jag snålade in i form av hastighet och upplösning när jag köpte 300d istf 20d kan jag lägga på glas.
avlsutad110823
Avslutat medlemskap
Hej
Helt rätt resonerad. JAg har haft 300D som resekamera och kör 1Dmk2 som är för tung här hemma.
Bra glas är ju avgörande och ljusstarka sådana. 300D brusar ju väldigt lite, så man kan köra hög iso och ha en ljusstark glugg så kan man fota inne utan blixt, fotat en del i kyrkor mm utanlands och då är det guld.
Tänk på att 24-60/2.8 inte texknar fullt på din analoga kamera, den är gjord för 300D/20D osv, med 1.6 faktorn, det är inte 27-70/2.8, men den är då betydligt klumpigare.
Roine
Helt rätt resonerad. JAg har haft 300D som resekamera och kör 1Dmk2 som är för tung här hemma.
Bra glas är ju avgörande och ljusstarka sådana. 300D brusar ju väldigt lite, så man kan köra hög iso och ha en ljusstark glugg så kan man fota inne utan blixt, fotat en del i kyrkor mm utanlands och då är det guld.
Tänk på att 24-60/2.8 inte texknar fullt på din analoga kamera, den är gjord för 300D/20D osv, med 1.6 faktorn, det är inte 27-70/2.8, men den är då betydligt klumpigare.
Roine