Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Rekommendation liten Kameraväska

Produkter
(logga in för att koppla)
Vet inte hur bra det egentligen är, men jag låser aldrig väskan. Tycker att topplocket är stabilt nog för att inte behöva låsas. För mig är det mer en "flärp" som jag bara rycker upp när jag vill ta fram kameran 😊
OK, jag förstår. Det kan nog funka. En bra stadig insert är en bra grej. Tack igen!

Vet inte hur bra det egentligen är, men jag låser aldrig väskan. Tycker att topplocket är stabilt nog för att inte behöva låsas. För mig är det mer en "flärp" som jag bara rycker upp när jag vill ta fram kameran 😊
Think Tank Retrospective har kardborre som låser väskan. Det finns ett skydd för kardborren som man fäller framför så den inte fungerar då man behöver öppna väskan stup i ett. Ett mycket smart system.

Jag gillar ju lite retro så jag rekommenderar Billingham väskorna. Dyra? Javisst men håller i evighet och är vrålsnygga :)

Jag gillar ju lite retro så jag rekommenderar Billingham väskorna. Dyra? Javisst men håller i evighet och är vrålsnygga :)

Jag tror MiltonP har gett upp alla våra goda råd.

Det finns några grundfrågor när det kommer till väska

- Hur länge skall du bära väskan
- Vad skall du göra när du bär väskan
- Hur snabbt villhöver du komma åt kameran.
- Spelar det någon roll om den är snygg eller inte och i så fall vad tycker du är snyggt.
- Kan du tänka dig att gå omkring som en julgran med kamerautrustning hängandes som julgranspynt på dig.
- Vad får det kosta.

Det är ju just mycket av de där grejerna Milton inte vet, därför att han är ny.

Borde man börja med någon billig väska och känna efter vad man vill ha för typ av väska och sedan gå upp i prisklass?

Jag föreslår en bra men inte alltför dyr väska. Som jag var inne på tidigare, hur och vad man tror att man ska fota är inte nödvändigtvis vad det kommer att visa sig att man gillar senare och kanske behöver man en helt annat typ av väska så småningom, p.g.a. andra utrustningskrav eller annat sätt att jobba. Men det är inte hela världen. Man kan ha flera väskor, för olika tillfällen.

Jag kör med en Think Tank Retrospective 5. Den är liten och behändig.
Jag har 2 st Olympus OMD E M-1 med 25mm och 17mm på husen i den, plus en 17mm och ett 60mm objektiv brevid.
Mycket smidig liten väska som har många fack.
Jag har med den, och lillebrodern. Funktionella och väldigt snygga tycker jag. Men 175 dollar?!

ANNONS
Götaplatsens Foto