Annons

Rengöra Nikon i Linköping

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej!

Har fått smuts på sensorn som vägrar ge med sig. Har blåst med en blås-bälg men en prick sitter kvar. Finns det något ställe i Linköping (eller i närheten) där man kan lämna in för rengöring eller måste jag skicka till Nikon?

/Linus

Hej!

Har fått smuts på sensorn som vägrar ge med sig. Har blåst med en blås-bälg men en prick sitter kvar. Finns det något ställe i Linköping (eller i närheten) där man kan lämna in för rengöring eller måste jag skicka till Nikon?

/Linus

Kolla med de närmsta fotobutikerna du kan hitta. En del, till exempel Scandinavian Photo (som ju tyvärr inte finns i Linköping), gör ren sensorer.

Alternativt så köper du ett paket med grejer för sensorrengöring, det är faktiskt inte speciellt svårt och det finns gott om hjälpsamma klipp på Youtube, ofta från de som tillverkar paketen, som visar hur du använder grejerna.

Hej!

/Linus

Assist Workshop fixar det mesta gällande Canon men också mycket annan elektronik. Ring och kolla om de även servar Nikon. En rengöring av sensor borde de fixa oavsett när de gör det på Canonhus.
013-356250

Mvh
Jonas

ANNONS
Götaplatsens Foto