Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Repa i display
- Trådstartare Perniklas
- Start datum
Squall Leonhart
Medlem
Jag lyfter denna tråd då jag har samma problem.
Jag har en mini-miniliten repa på min display (EOS 400D) som jag VET finns där men som knappt syns. Denna upptäckte jag när jag införskaffat displayskyddet till kameran från Cyberphoto. Jag har nu väntat med att sätta dit plastfilmen i hopp om att jag skulle kunna bli av med repan innan jag sätter dit skyddet.
I alla fall då, hur vet jag om det sitter ett plastfönster som skydd över displayen som föregående nämnde? Jag antar att det gör det men jag vågar inte skaffa något medel och börja polera förrän jag är säker på att det är ofarligt och inte skadar mer än det hjälper.
Jag har en mini-miniliten repa på min display (EOS 400D) som jag VET finns där men som knappt syns. Denna upptäckte jag när jag införskaffat displayskyddet till kameran från Cyberphoto. Jag har nu väntat med att sätta dit plastfilmen i hopp om att jag skulle kunna bli av med repan innan jag sätter dit skyddet.
I alla fall då, hur vet jag om det sitter ett plastfönster som skydd över displayen som föregående nämnde? Jag antar att det gör det men jag vågar inte skaffa något medel och börja polera förrän jag är säker på att det är ofarligt och inte skadar mer än det hjälper.
PMD
Aktiv medlem
EOS-kameror har en plastskiva som skydd för LCD:n. Den plastskivan kan man byta ut med lite pillande och några verktyg.
http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1019&message=10852446
http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1019&message=10852446
raderadmedlem
Avslutat medlemskap
PeterSfa
Aktiv medlem
Man kan på i princip varenda märke och modell, byta plastskyddet på detta sätt.
Beror helt på om man köpt ett märke som har en levande reservdelslager och det har alla de stora.
Detta gäller för övrigt också mobiltelefoner och är lika lätta att byta. Sitter bara med dubbelhäftande tejp i huset.
De sk, screen protectors som finns att köpa är relativt onödiga, då de flesta faktiskt kostar liknande som reservdelen.
Ingen kameramodell jag känner till har den råa lcd ytan direkt ut mot omgivningen.
Beror helt på om man köpt ett märke som har en levande reservdelslager och det har alla de stora.
Detta gäller för övrigt också mobiltelefoner och är lika lätta att byta. Sitter bara med dubbelhäftande tejp i huset.
De sk, screen protectors som finns att köpa är relativt onödiga, då de flesta faktiskt kostar liknande som reservdelen.
Ingen kameramodell jag känner till har den råa lcd ytan direkt ut mot omgivningen.
tannler
Aktiv medlem
Beror på om man kastar ut pengar på att köpa färdigstansade filmer, eller köper samma råmaterial som skydden består av - hård acetatfilm - kallas OH-film. Ta ett ark och knäpp på det det med nageln - låter det "skramligt", lite likt metall- folie, så är det rätt kvalitet. De som inte låter är lite för mjuka.PeterSfa skrev:
...
...
Fukta baksidan med en blomspruta, lägg på det från mitten och "spackla" ut det med en mjuk gummibit ( slickepott? ) så att vattnet pressas ut i kanterna. Vatt- net är bara till för att underlätta monteringen. Torka bort överflödigt vatten. Låt torka och det sitter av adhesionskraften. Små repor försvinner under plasten
och det kostar inte många ören när man byter.