Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Reparationsverkstad Canon ?

Produkter
(logga in för att koppla)

Orre

Avslutat medlemskap
Hej.

Tänkte skicka in mitt Canon 100-400mm L IS på fokusjustering och reparation av "nypringen", som ska låsa skjutzoomen, men som ej nyper längre.

Vad finns det för ställen dit man kan skicka det ?

Jag har för mig att firmor jag kontaktat tidigare aldrig kan ge nåt kostnadsförslag utan att få in prylen ? Det tycker jag är konstigt, nog borde dom kunna ge ett kostnadsförslag direkt för standardjobb, typ dom ovan ?

Är ju trist att skicka in och få ett kostnadsförslag, som man tycker är alldeles för dyrt och då tvingas betala två frakter + "undersökningskostnaden".

Tacksam för alla tips.

//Benny

Intervision i Malmö o Stockholm. Men något kostnadsförslag kan de knappast ge utan att se prylarna, utom möjligen för en vanlig fokuskontroll eller en check and clean.

Personligen så tycker jag att du ska kontakta Canon RCC i Göteborg.
De har bättre rykte än Intervision. Och mina egna erfarenheter av dem är bra.

Vad det gäller fokusjusteringar, så långe det enbart är AF-justering mot huset så kan de absolut ge ett vettigt träffsäkert kostnadsförslag.

Men! Det kan ockå vara så att ett "element" (dvs en lins, eller grupp av linser) i objektivet är "ocentrerat" och då tillkommer det extra arbete och kostnader utifrån det.

Tel till Canon RCC: 031-720 34 80.

ANNONS
Götaplatsens Foto