Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Reservdelar till äldre Canon (EOS 10D)

Produkter
(logga in för att koppla)
om man är registrerad kund hos dom så ser man lagerstatus. Det är 0 st i lager nu enl. deras websida vilket inte verkar lovande. fast om det går att beställa skall du nog köpa på dig några.ca 300kr + moms/st (beroende på vilken rabatt man har, om mn får någon.) är ju inte så dyrt... fast då får man byta själv.

//J

defiant skrev:
om man är registrerad kund hos dom så ser man lagerstatus. Det är 0 st i lager nu enl. deras websida vilket inte verkar lovande. fast om det går att beställa skall du nog köpa på dig några.ca 300kr + moms/st (beroende på vilken rabatt man har, om mn får någon.) är ju inte så dyrt... fast då får man byta själv.

//J

Ok. Är det svårt att byta själv tro?

har faktisk ingen aning... men omm an själv känner på sig att man har tummen mitt i handen skall man nog inte göra det. alt. är om du har en del så kan nog en kameraverkstad byta åt dig..

Jag fick precis ett mail från Canon i Mölndal. Canon tillhandahåller normalt reservdelar i tio år efter att en modell upphör att tillverkas. 10D kom ut 2003 och det ska därför finnas reservdelar till den ett bra tag till. Jag har skrivit och frågat vad det skulle kosta att byta slutaren på den och återkommer med svar för eventuellt intresserade.

mvh

Johnnie

Självklart så lagar Canon en kamera som bara är några år gammal. Finns ingen kamera eller objektiv de slutat laga efter så kort tid.

ANNONS
Götaplatsens Foto