Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Retuschering-hjälp
- Trådstartare Gagge
- Start datum
_nailbomb_
Aktiv medlem
som sagt
Lite svårt att svara på utan att ha sett bilden...
klonverktyget brukar jag använda om det går...annars brukar jag göra två lager och köra diffuse glow på ett av dom,,,dra ner graininess bara och justera till det blir bra...sedan använder jag opacityregeln tills det ser narurligt ut...och möjligtvis lägger hard light på lagret jag har lagt diffuse glow på...
lite svårt att förklara...
/Niklas
Lite svårt att svara på utan att ha sett bilden...
klonverktyget brukar jag använda om det går...annars brukar jag göra två lager och köra diffuse glow på ett av dom,,,dra ner graininess bara och justera till det blir bra...sedan använder jag opacityregeln tills det ser narurligt ut...och möjligtvis lägger hard light på lagret jag har lagt diffuse glow på...
lite svårt att förklara...
/Niklas
homeless clubkid
Aktiv medlem
mm kloningsverktyget eller plåstret funkar finfint!
_nailbomb_
Aktiv medlem
plåstret
plåstret har jag aldrig riktigt fått något grep om...
homeless clubkid skrev:
mm kloningsverktyget eller plåstret funkar finfint!
plåstret har jag aldrig riktigt fått något grep om...
Estethia
Aktiv medlem
plåstret jobbar som kloningsverktyget fast med luminicens.
dvs. den hämtar struktur från källpunkten och blandar det med färg från platsen du målar på.
den gör det med rätt softa kanter oxå så det smälter in väldigt bra.
tack vare luminicensen så är plåsterverktygen lättare att använda än kloningsverktyget.
dvs. den hämtar struktur från källpunkten och blandar det med färg från platsen du målar på.
tack vare luminicensen så är plåsterverktygen lättare att använda än kloningsverktyget.
_nailbomb_
Aktiv medlem
oki...
Vill man verkligen att färgerna ska blandas???
man vill väl ha en exakt klon av orginalpunkten inte en blandning??
Estethia skrev:
Estethia
Aktiv medlem
Re: oki...
ja det vill man. det gör att man inte måste hitta en kloningspunkt som stämmer precis in i ljus och färg samt struktur.
luminisensen gör att det smälter in bra utan att man har hämtat från en perfekt källpunkt.
om man vill ha en exakt klon av källpunkten så använder man istället kloningsverktyget som funnits i photoshop i flera år.
_nailbomb_ skrev:
ja det vill man. det gör att man inte måste hitta en kloningspunkt som stämmer precis in i ljus och färg samt struktur.
luminisensen gör att det smälter in bra utan att man har hämtat från en perfekt källpunkt.
om man vill ha en exakt klon av källpunkten så använder man istället kloningsverktyget som funnits i photoshop i flera år.
j.asplund
Aktiv medlem
Estethia skrev:
Kan man öppnå samma effekt i GIMP genom att välja läget "luminicens" vad heter det i sådana fall på svenska?
J