Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Retuscherings tips

Produkter
(logga in för att koppla)

angelpoison

Aktiv medlem
Jag försökte hitta här på forumet men lyckades inte någon tråd där det står om retuschering till porträtt och liknande. Tänkte om någon visste av en sida som är inriktad på det? Hur man framhäver färger på ett bra sätt och liknande. Tack på förhand :).

Tack så mkt för snabbt svar!
Dock har jag lite svårt för videotutorials men ska ändå kolla igenom och se om det är något för mig :)

Tack för alla tips!
Det jag fann bäst var ansikts guiden hos Moderskeppet, dock kunde jag allt det innan, men det var den typen av guide jag är ute efter :).

Tycker det är lite krångligt att ge sig på de engelska sidorna när mitt photoshop är svenskt.

Jag försökte hitta här på forumet men lyckades inte någon tråd där det står om retuschering till porträtt och liknande. Tänkte om någon visste av en sida som är inriktad på det? Hur man framhäver färger på ett bra sätt och liknande. Tack på förhand :).

Hej hej som någon redan påpekat så är youtube ett strålande ställe att få tips på. Du kan även besöka moderskeppet, även där går det att hitt massa bra tips.

Kan även passa på att slå ett slag för min blogg www.pspalatset.blogspot.com På denna blogg så länkar jag till just sådana sidor samt att jag själv ger tips m.m.

Hm.. såg bara amatörigt ut efteråt.. inte blev det bättre heller.. Går folk på det där?

Tja, går på och går på. Det är en metod som används flitigt i kosmetikabranchen där jag frilansat som retuschör i flera år. Den metoden är endast en del av allt som tillämpas på hud.

Du har kanske ett proffsigare sätt?

ANNONS
Götaplatsens Foto