afe
Aktiv medlem
Jag köpte en Lenovo Yoga på Elgiganten för 23 KKr i slutet av oktober. I slutet av december dog skärmen (som kändes lite glapp). Jag lämnade in datorn till butiken och köpte samtidigt en annan dator (en Mac som kändes betyldligt mer tillförlitlig).
Jag har fått besked att de beställt reservdel till Lenovon, men den har inte anlänt, och butiken har tydligen kontaktat Lenovo för att få datorn krediterad. Nu har det snart gått sex veckor sedan jag lämnade in en två månader gammal dator och ännu inte fått tillbaks något. När jag var inne på Elgiganten förra veckan pratade de om att tre månader är "rimlig tid", vilket jag inte håller mer om när det gäller en så pass ny dator för det priset.
Någon som har erfarenhet av vad Rimlig tid egentligen är enligt ARN?
Jag har fått besked att de beställt reservdel till Lenovon, men den har inte anlänt, och butiken har tydligen kontaktat Lenovo för att få datorn krediterad. Nu har det snart gått sex veckor sedan jag lämnade in en två månader gammal dator och ännu inte fått tillbaks något. När jag var inne på Elgiganten förra veckan pratade de om att tre månader är "rimlig tid", vilket jag inte håller mer om när det gäller en så pass ny dator för det priset.
Någon som har erfarenhet av vad Rimlig tid egentligen är enligt ARN?