Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Rimligt pris för FM2/FM2n

Produkter
(logga in för att koppla)

Mellqvist

Aktiv medlem
Eftersom jag lärde mig fotografera med en Nikon FM2 i skolan och verkligen trivdes med den kameran så är jag sugen på att skaffa en sådan igen för att fota med film då och då.

Men vad är ett rimligt pris för ett hus i bra skick?

Mvh
Magnus

Mellqvist skrev:
Eftersom jag lärde mig fotografera med en Nikon FM2 i skolan och verkligen trivdes med den kameran så är jag sugen på att skaffa en sådan igen för att fota med film då och då.

Men vad är ett rimligt pris för ett hus i bra skick?

Mvh
Magnus

Om det är rimligt vet jag inte, men det ligger en FM2n ute på Tradera just nu, och den är i skrivande stund uppe i 2050SEK...

Med tanke på att jag gav 2000 för en F3P med MD-4 i närapå nyskick så tycker jag det är lite dyrt...

/Hasse

Sålde min Nikon FM + ett 24/2,8 och ett 50/1,4 för ett tag sen.. den fungerade perfekt och var ganska fin förutom två mindre bucklor, en på prismat och en i det vänstra hörnet..

Fick 1600 för den.. Om du ska betala 2000 för en FM2:a så ska den vara i nyskick och ett 50mm/1,4 ska medfölja!

Vandraren skrev:
Om det är rimligt vet jag inte, men det ligger en FM2n ute på Tradera just nu, och den är i skrivande stund uppe i 2050SEK...

Med tanke på att jag gav 2000 för en F3P med MD-4 i närapå nyskick så tycker jag det är lite dyrt...

/Hasse

Jag vet, om du kollar budhistoriken så ser du att jag lagt en del bud på den, men tycker att det blev för mycket nu.

Finns ett par på blocket och även här på fotosidan, men jag tycker att dom ligger lite högt. Men ändå verkar det vara dom priserna som gäller.

Kollar man på ebay så går FM2n för ca $150+frakt, vilket blir 1500kr ungefär, för huset bara.

Danlo skrev:
Sålde min Nikon FM + ett 24/2,8 och ett 50/1,4 för ett tag sen.. den fungerade perfekt och var ganska fin förutom två mindre bucklor, en på prismat och en i det vänstra hörnet..

Fick 1600 för den.. Om du ska betala 2000 för en FM2:a så ska den vara i nyskick och ett 50mm/1,4 ska medfölja!

Låter som ett helt okej pris! Får fortsätta leta eller helt enkelt ta och betala det som begärs, dom verkar ju bli sålda till dom priserna iaf.

Vill ha en så basic kamera som möjligt och FM2 känns perfekt för det!

Mvh

Mellqvist skrev:

Vill ha en så basic kamera som möjligt och FM2 känns perfekt för det!

Mvh

Jo, det är nog helt riktigt.
Själv skulle jag nog dock siktat på en FE2. Den är väl i stort sett samma som FM2 men har ju tidsautomatik som kan vara bra att ha.

Vandraren skrev:
Jo, det är nog helt riktigt.
Själv skulle jag nog dock siktat på en FE2. Den är väl i stort sett samma som FM2 men har ju tidsautomatik som kan vara bra att ha.

Med tanke på vad jag tänkt fota med FM2an så har jag inget behov av det. :)

Har iaf fått tag på en nu verkar det som, till bra pris!

Då är det bara 50/1.2 kvar...

Mvh

Tänk på att så pass gamla kameror behöver få ljustätningar och spegeldämpning utbytt, eftersom gummit torkar ut med åren.

Vissa seriösa handlare på e-bay säljer sina kameror nyservade, dvs insmörjda och med ljustätningar och spegeldämpningen utbytt, en säljare som jag handlat en del utav och som jag kan rekomendera är.....

http://myworld.ebay.com/swordsnswords

/kent

Bokeh skrev:
Tänk på att så pass gamla kameror behöver få ljustätningar och spegeldämpning utbytt, eftersom gummit torkar ut med åren.

Vissa seriösa handlare på e-bay säljer sina kameror nyservade, dvs insmörjda och med ljustätningar och spegeldämpningen utbytt, en säljare som jag handlat en del utav och som jag kan rekomendera är.....

http://myworld.ebay.com/swordsnswords

/kent

Kameran ska vara nyservad och genomgången så det är förhoppningsvis inga problem. Men man får väl se när första rullen är framkallad hur det ser ut.

Tackar för länken!

Mvh
Magnus

ANNONS
Götaplatsens Foto