Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Rollei kompaktkamera

Produkter
(logga in för att koppla)

marcus.w

Medlem
Jag funderar på att köpa en kompaktkamera med manuella möjligheter. Har läst igenom de diskussioner som finns på fotosidan. Undrar dock om någon har erfarenheter av Rollei 35 AFM.
Har sett mig omkring en del på nätet och det verkar som den har fått bättre betyg än Ricoh GR1 på utländska review sidor. Där påtalas ofta en dålig mekansik kvalité på Ricoh, stämmer detta?

Tackar på förhand för svar...

Jag har inte haft några som helst mekaniska (eller andra) problem med min Ricoh GR1s, och den har rullat runt i min väska eller ficka rätt mycket. Den har också varit ute i snöstorm såväl som i regn och inte klagat.

Rollei-kameran verkar suverän, men Ricohn är inget dåligt köp heller.

Jag har haft tre Ricoh GR1 (och v) och samtliga har fungerat klanderfritt. Jag rekommenderar verkligen denna lilla superkompakta kamera! Lite högljudd, men lågmäld jämfört med "vanliga" kompakter. Rollein (som egentligen är en Fuji) har jag inte ägt, men den låter lite mer än Ricohn. Dock absolut inte störande. Optiken har fått verkligt bra recensioner och är säkert en bra kamera. Det var någon detalj med blixthanteringen som jag inte gillade... kanske gick den inte att ständigt ha avstängd??? Känn på båda är mitt råd. Du kommer att bli nöjd med bildresultatet oavsett val, det är säkert!

ANNONS
Götaplatsens Foto