Annons

Route 66?

Produkter
(logga in för att koppla)

Johan O E

Aktiv medlem
Någon som gjort en fotoresa på Route 66?
Skulle vara en kul grej att göra inom några år då jag älskar roadtrips.
Tänker mig en tre veckors semester "on the road"

Tar gärna emot tips.

/ Johan O E

Map-Route-66.jpg
 

pdahlen

Aktiv medlem
Har kört en liten bit, spontant känns tre veckor som ganska kort för det är en hel del att köra. Vi hade fyra veckor från Los Angeles, Flagstaff mot Grand Canyon, Bryce Canyon, Zion Las Vegas, och en del andra platser där omkring. Det beror ju på om Route 66 är själva målet eller om man väljer ut några platser som man verkligen vill utforska. Hir som helst så blir det en fantastisk resa, vi var nog över till USA ett tiotal gånger, men tog en liten bit åt gången
 

LGS

Aktiv medlem
För en massa år sedan åkte jag den västra delen av routen (fram till Oklahoma city). Vi, jag och mina tre medresenärer, hade då åkt NY till Miami till New Orleans till San Diego till LA till SF vidare in mot Yosemite och sedan ner mot Döda dalen och Grand canyon för att ansluta till routen. 66:an var en raksträcka över slättland som inte kändes så upphetsande då. I alla fall jämfört med vad vi sett innan. Västkusten var mycket roligare att åka längs med. Efter Oklahoma City tog vi av söderut mot Florida keys innan vi for upp mot NY igen. Det var en resa på 2000 mil under tre och en halv månad. För övrigt min första utlandsresa. Jag vill inte ge några råd om vart du ska fara - men ett råd vill jag ge. Läs gärna "On the Road" av Jack Kerouac samt "Resa med Charley" av John Steinbeck. Inte som beskrivning av Route 66, utan för att få känslan av att roadtrippa i USA. Det var efter att ha läst Kerouac vi bestämde oss för att åka! Hoppas det blir en spännande resa.

M.v.h. /LG
 

Johan O E

Aktiv medlem
För en massa år sedan åkte jag den västra delen av routen (fram till Oklahoma city). Vi, jag och mina tre medresenärer, hade då åkt NY till Miami till New Orleans till San Diego till LA till SF vidare in mot Yosemite och sedan ner mot Döda dalen och Grand canyon för att ansluta till routen. 66:an var en raksträcka över slättland som inte kändes så upphetsande då. I alla fall jämfört med vad vi sett innan. Västkusten var mycket roligare att åka längs med. Efter Oklahoma City tog vi av söderut mot Florida keys innan vi for upp mot NY igen. Det var en resa på 2000 mil under tre och en halv månad. För övrigt min första utlandsresa. Jag vill inte ge några råd om vart du ska fara - men ett råd vill jag ge. Läs gärna "On the Road" av Jack Kerouac samt "Resa med Charley" av John Steinbeck. Inte som beskrivning av Route 66, utan för att få känslan av att roadtrippa i USA. Det var efter att ha läst Kerouac vi bestämde oss för att åka! Hoppas det blir en spännande resa.

M.v.h. /LG
Låter som en fantastisk roadtrip. On the Road är en fantastisk bok som inspirerat mig på mina långresor. Jag har bott i van under 11 säsonger på resande fot i Europa och på Nya Zeeland.
Route 66 är mer en bucketlist grej. Skulle vilja köra en roadtrip och vandra i norra Californien efter det.
Spenderat senaste 3 månaderna On the road på jakt efter vågor och fina bilder.

DSCF2650 (1).jpg
Visa bilaga DSCF2186.jpg
 

LGS

Aktiv medlem
Låter som en fantastisk roadtrip. On the Road är en fantastisk bok som inspirerat mig på mina långresor. Jag har bott i van under 11 säsonger på resande fot i Europa och på Nya Zeeland.
Route 66 är mer en bucketlist grej. Skulle vilja köra en roadtrip och vandra i norra Californien efter det.
Spenderat senaste 3 månaderna On the road på jakt efter vågor och fina bilder.

Visa bilaga 169369
Visa bilaga 169370
Ska du vandra i norra Kalifornien passar ju "The Dharma Bums" bättre. /LG
 
Senast ändrad:

stlu

Medlem
Någon som gjort en fotoresa på Route 66?
Skulle vara en kul grej att göra inom några år då jag älskar roadtrips.
Tänker mig en tre veckors semester "on the road"

Tar gärna emot tips.

/ Johan O E

Visa bilaga 169366
Någon som gjort en fotoresa på Route 66?
Skulle vara en kul grej att göra inom några år då jag älskar roadtrips.
Tänker mig en tre veckors semester "on the road"

Tar gärna emot tips.

/ Johan O E

Visa bilaga 169366
 

stlu

Medlem
Ska du vandra i norra Kalifornien passar ju "The Dharma Bums" bättre. /LG
Hej,
Jag har åkt ifrån San Francisco till Los Angels. Och det är en väldigt vacker resa som jag varmt kan rekommendera. Ett stopp på vägen som man inte bör missa är staden Carmel. Där finns det en väldigt vacker liten väg då man passerar ett väldigt gammalt cypress träd som är värt att fotografera. Nu var ju inte detta du frågade om, men ett tips ändå på en road trip.
 

sumpan

Aktiv medlem
Allas favorit Ken Rockwell har väl skrivit en del om route 66, t ex:

Har själv bara sett en liten del av route 66 men skulle gärna göra lite mer av den, men hela skulle jag inte orka med..
 
ANNONS