Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ruttna sökare

Produkter
(logga in för att koppla)
Blev lite nyfiken nu Ove.

Om jag förstår det hela rätt så ryms det 2 batterier i vertikalgreppet?
Har du två olika batterimärken med evenuellt olika prestanda samtidigt? Fungerar det verkligen bra, själv så skulle jag nog försöka köra med två likadana batterier och försöka matcha dessa så att de aldrig används sepparat.

Batterier med olika prestanda mår sällan bra av att buntas ihopp och arbeta tillsammans, fast det kanske gäller högström applikationer mer än lågströms.

Banding kan också bero på minneskortet har jag läst. Har det vilket fall inte på min istD och har inte läst att det skulle vara vanligt på DS-modellen.

Att Sonys sensor skulle vara klart underlägsen Canons skärpemässigt är väl iaf inte en uppfattning som är allmän. Bilderna blir hur skarpa som helst med bra optik och raw.

Nome Nescio skrev:
Blev lite nyfiken nu Ove.

Om jag förstår det hela rätt så ryms det 2 batterier i vertikalgreppet?
Har du två olika batterimärken med evenuellt olika prestanda samtidigt? Fungerar det verkligen bra, själv så skulle jag nog försöka köra med två likadana batterier och försöka matcha dessa så att de aldrig används sepparat.

Batterier med olika prestanda mår sällan bra av att buntas ihopp och arbeta tillsammans, fast det kanske gäller högström applikationer mer än lågströms.

Det ryms två batterier i vertikalgreppet och båda är NP-400 med samma speccar. Det batteriet från Zebramedia håller lite längre när man kör det ensamt. Jag har förvisso inte gjort någon vetenskaplig test på det, men min uppfattning är att det håller lite längre. Man kan även köra på bara ett NP-400 i ett vertikalgrepp eller 6 st AA batterier.

mvh/Ove

papi skrev:
Banding kan också bero på minneskortet har jag läst. Har det vilket fall inte på min istD och har inte läst att det skulle vara vanligt på DS-modellen.

Att Sonys sensor skulle vara klart underlägsen Canons skärpemässigt är väl iaf inte en uppfattning som är allmän. Bilderna blir hur skarpa som helst med bra optik och raw.

Om jag ska gå igenom allt vi testade för att ringa in felet måste jag berätta om timmar med tester, reparationsverkstäder i tyskland mm. Det är modellen det är fel på, jag lovar. Pentax Sverige erkände att dom inte kunde fixa det, detta var i maj, vad som hänt efter det kan jag inte säga, möjligt att dom fixat felet men jag tvivlar starkt på det då det inte blitiv mycket ståhej kring det. Jag förstår inte hur alla fototidningar kan ha missat detta. Vad gäller föregångaren och "storebror" *ist D kan jag inte uttala mig då jag inte ens klämt på den.

ANNONS
Götaplatsens Foto