Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ryggsäck för två kameror

Produkter
(logga in för att koppla)

avslutad140916

Avslutat medlemskap
Jag har kollat på Dakine sequence som jag tycker verkar fin. Dock har jag kommit fram till att den kommer bli lite för liten för min utrustning.
Är det nån som varit i min situation innan och vet en väska som rymmer följande och som inte skriker fotogrejer?

Den skall rymma

EOS 30D med battpack
EOS 30 med battpack
EF28-105 USM II
EF70-200 2.8 L
EF50 1.8
EF17-40L 4.0

2x ext
Stativ 55 Pro B
Filter
Blåsbälg
Film
Minneskort
Batterier
IPOD video

tröja
Fika
läskflaska

Om ni har något tips blir jag jätteglad

//Mats

Jag har nu hittat två lämpliga väskor, Brians Hot Tub från Crumpler och Tamrac Expedition 7
Båda ligger i samma prisklass så detta är inget problem. Dock så skiljer ju det lite mellan dem rent användarmässigt. Den ena öppnas bak medan den andra öppnas framtill.
Vilken skulle ni ha valt? Har ni några tips på nån mer modell för samma peng?
Jag har läst rescensionerna på FS för båda och de låter ju bra.
Jag tar tacksamt emot förslag och kritik på väskorna.

//Mats

Jag har Tamracs expedition 8 och är väldigt nöjd. Tamrac gör bra säckar, stabila. Har inget direkt negativt att säga om den väskan. Skulle va, att droppskyddet för dragkedjan fastnar i just, dragkedjan ibland. Jag skulle tro att Crumplern är lättare och mer anpassad för stadsbruk än för naturbruk (alltså, mer ömtålig mot smuts och väta).

ANNONS
Götaplatsens Foto