Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Ryggsäck Kata DR-467 + D200?
- Trådstartare boldten
- Start datum
tobias.e
Aktiv medlem
Jag har den ryggsäcken, och gillar den skarpt.
Oftast har jag följande prylar i nedre vadderade facket:
Canon 1D (borde motsvara D200 m batterigrepp)
Sigma 12-24 monterat på kameran
Liten normalzoom (24-85/3.5)
mus, kortläsare etc.
I överfacket (som egentligen är tänkt för kläder och personliga prylar och inte vadderat på samma vis) har jag ett gäng blixtar, kalender etc. Och i datorfacket längst bak ligger en laptop (14' men får säkerligen ner även en fet 17 widescreen om man vill, det är riktigt stort datorfack).
Stativ har jag inte på väskan, men det är en ganska smart fästkonstruktion:
En utfällbar ficka som man sätter huvud eller föteri och sedan band som man spänner fast med högre upp. Skulle tro att det funkar fint för lätta stativ, men kan bli lite vingligt för stora tunga rackare.
Oftast har jag följande prylar i nedre vadderade facket:
Canon 1D (borde motsvara D200 m batterigrepp)
Sigma 12-24 monterat på kameran
Liten normalzoom (24-85/3.5)
mus, kortläsare etc.
I överfacket (som egentligen är tänkt för kläder och personliga prylar och inte vadderat på samma vis) har jag ett gäng blixtar, kalender etc. Och i datorfacket längst bak ligger en laptop (14' men får säkerligen ner även en fet 17 widescreen om man vill, det är riktigt stort datorfack).
Stativ har jag inte på väskan, men det är en ganska smart fästkonstruktion:
En utfällbar ficka som man sätter huvud eller föteri och sedan band som man spänner fast med högre upp. Skulle tro att det funkar fint för lätta stativ, men kan bli lite vingligt för stora tunga rackare.
boldten
Aktiv medlem
Tack för kommentaren Tobias. Om du får ner en Canon 1D så måste det gå ner en D200 med grepp. Ryggsäcken verkar vara riktigt bra designad och om jag bara kan fästa stativet så är det en perfekt ryggsäck för mina krav.
Förresten, vet du om man kan ta med ryggsäcken som handbagage när man flyger?
mvh /Martin
Förresten, vet du om man kan ta med ryggsäcken som handbagage när man flyger?
mvh /Martin
tobias.e
Aktiv medlem
Just det ja, det kanske jag sakll säga:
För att få plats med stor kamera och objektiv (12-24 är ju en ganska tjock men "normallång" klump) har jag tagit ut det mesta av inredningen i underfacket, kvar är bara yvbå mindre fack i ena sidan (där jag har normalzoom och datatillbehör) Vill man ha ett objektiv med mer längd måste man ta bort även de två sista facken.
För att få plats med stor kamera och objektiv (12-24 är ju en ganska tjock men "normallång" klump) har jag tagit ut det mesta av inredningen i underfacket, kvar är bara yvbå mindre fack i ena sidan (där jag har normalzoom och datatillbehör) Vill man ha ett objektiv med mer längd måste man ta bort även de två sista facken.