Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ryggsäck - modell stor

Produkter
(logga in för att koppla)

matrisen

Medlem
Hej!

Jag tänkte höra efter om någon har bra tips
när det gäller riktigt stora ryggsäckar för fotoutrustning. Jag är ute efter en som man
kan använda till en längre resa och därmed behöver packa mer än kamerautrustning?

Är det någon av de stora tillverkarna som exempelvis Haglöfs som har stora rygga med fotoinsatser eller liknande? HAr inte hittat nån bra info om detta.

Jag har kollat lite på de stora från Lowe Pro och Tamrac...verkar lyfsade, men det borde finnas större.

// Christian

Hej
Jag använder en Everest ryggsäck som är ombyggd enligt Jesper Ekvall:s eminenta artikel. Se här

Jag hadde redan väskan och då var det en billig slant att bara bygga om "inredningen". Bör tillägga att jag inte är händig alls, men resultatet blev över förväntan :).

Mvh Jonas S

Om du tänker flyga så är det nog idé att kolla upp måtten extra noga, annars kan man åka på incheckning...och det är kanske inte så kul. Använder numera en Tamrac Expedition 8, när jag inte använder min everest-rygga. Både Tamracen och min everest går som handbagage.

ANNONS
Götaplatsens Foto