Annons

Ryggsäck till flyg?

Produkter
(logga in för att koppla)
hej!
jag flög nyligen tor USA. Har en Vertex 300AW och det enda problemet jag hade var vikten, bara ryggsäcken tom väger ju enligt spec 3,7KG, svårt att då hålla det under 6kg som var min gräns. Men det var bara att förklara att det var kamera saker i den så var det inga problem.

På vägen hem var det inga problem alls, de vägde den inte utan det var bara rätt igenom alla kontroller o på planet...

Enligt Tamrac är Exp 8 hela 34 cm tjock (djup) och det är förstås en bra bit mer än vad flygbolagen brukar acceptera. Om säcken är så tjock i verkligheten har jag dock ingen koll på.

hej!
jag flög nyligen tor USA. Har en Vertex 300AW och det enda problemet jag hade var vikten, bara ryggsäcken tom väger ju enligt spec 3,7KG, svårt att då hålla det under 6kg som var min gräns. Men det var bara att förklara att det var kamera saker i den så var det inga problem.

På vägen hem var det inga problem alls, de vägde den inte utan det var bara rätt igenom alla kontroller o på planet...

Tobias & Erland ...tack för svaren!

Tobias är du nöjd med säcken för övrigt? Hur är bärremmarna ... Jag tycker de ser klena ut på bilder ... eller är det en synvilla?

Varför inte Gura Gear´s Kiboko-rygga?

www.guragear.com

Ganska dyr och finns inte i Sverige, men nog den lättaste flygplanskompatibla rygga som finns på marknaden. Topprecenserad bland många höjdare...och utvecklad av fotografer för fotografer.

// Daniel

Jag använder ThinkTank Airport Addicted om jag vill ha en ryggsäck som handbagage. Ibland även en ThinkTank Ultralight. Som även passar perfekt i en Pelican 1510 hardcase. Alla grejorna håller måtten för så gott som alla flygbolags handbagage. Men vikten lär man alltid komma över.

Jag använder ThinkTank Airport Addicted om jag vill ha en ryggsäck som handbagage. Ibland även en ThinkTank Ultralight. Som även passar perfekt i en Pelican 1510 hardcase. Alla grejorna håller måtten för så gott som alla flygbolags handbagage. Men vikten lär man alltid komma över.
Precis som Lars så har jag Think Tank Airport Addicted som handbagage. Den sväljer massor av utrustning men väger tyvärr hela 3,6 kg tom. Jag har den äldre v1, den som säljs nu är v2 med lite minskade yttermått (hm, har de tillåtna handbagagemåtten ändrats de senaste åren?). Säcken är styv och formstabil och är bekväm att bära.
Jag har även den smidigare Think Tank Shape Shifter som är en nättare, mera diskret och mjukare säck. Väger bara drygt 1,7 kg och är även den bekväm att bära.

Allt hänger väl på hur mycket saker man skall ha med sig men en sak kan man vara säker på om man lämna in bagaget i incheckningen.

Det är att de kastar väskorna hej vilt.

Själv skulle jag kika på hardcase väskor som även finns i ryggsäcksvarianter.

Lite tips finns här.

Förresten ryms det inte mycket i ett handbagage som får vara max 8kg.
1 kolli, max 8 kg max storlek: 25x40x50 cm (115cm)

http://www.cyberphoto.se ---> väskor ---> hardcase

Jag har flera gånger tagit min Lowepro NatureTrekker AW2 som handbagage, senast på IcelandAir mellan Käpenhamn och Reykjavik. Har även haft den i kabinen på SAS och Norwegian utan problem.

Jag har aldrig varit med om att flygplats- eller flygplanspersonal stoppat ett handbagage och det är snarare regel än undantag att affärsresenärer i ekonomiklass bullar upp med lika mycket handbagage som de i business-class.

Allt hänger väl på hur mycket saker man skall ha med sig men en sak kan man vara säker på om man lämna in bagaget i incheckningen.

Det är att de kastar väskorna hej vilt.

Själv skulle jag kika på hardcase väskor som även finns i ryggsäcksvarianter.

Lite tips finns här.

Förresten ryms det inte mycket i ett handbagage som får vara max 8kg.
1 kolli, max 8 kg max storlek: 25x40x50 cm (115cm)

http://www.cyberphoto.se ---> väskor ---> hardcase

Vikt och max storlek varierar beroende på vilket flygbolag det gäller.
Sen har jag aldrig blivit stoppad när handbagaget väger mer än man får ha. Men givetvis kan det hända

ANNONS
Götaplatsens Foto