Ola Rockberg
Aktiv medlem
Funkar dessa säckar som handbagage på flyget?
Tamrac expedition 8x
LowePro Vertex 300 AW
Tamrac expedition 8x
LowePro Vertex 300 AW
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
hej!
jag flög nyligen tor USA. Har en Vertex 300AW och det enda problemet jag hade var vikten, bara ryggsäcken tom väger ju enligt spec 3,7KG, svårt att då hålla det under 6kg som var min gräns. Men det var bara att förklara att det var kamera saker i den så var det inga problem.
På vägen hem var det inga problem alls, de vägde den inte utan det var bara rätt igenom alla kontroller o på planet...
Tobias & Erland ...tack för svaren!
Tobias är du nöjd med säcken för övrigt? Hur är bärremmarna ... Jag tycker de ser klena ut på bilder ... eller är det en synvilla?
Precis som Lars så har jag Think Tank Airport Addicted som handbagage. Den sväljer massor av utrustning men väger tyvärr hela 3,6 kg tom. Jag har den äldre v1, den som säljs nu är v2 med lite minskade yttermått (hm, har de tillåtna handbagagemåtten ändrats de senaste åren?). Säcken är styv och formstabil och är bekväm att bära.Jag använder ThinkTank Airport Addicted om jag vill ha en ryggsäck som handbagage. Ibland även en ThinkTank Ultralight. Som även passar perfekt i en Pelican 1510 hardcase. Alla grejorna håller måtten för så gott som alla flygbolags handbagage. Men vikten lär man alltid komma över.
Allt hänger väl på hur mycket saker man skall ha med sig men en sak kan man vara säker på om man lämna in bagaget i incheckningen.
Det är att de kastar väskorna hej vilt.
Själv skulle jag kika på hardcase väskor som även finns i ryggsäcksvarianter.
Lite tips finns här.
Förresten ryms det inte mycket i ett handbagage som får vara max 8kg.
1 kolli, max 8 kg max storlek: 25x40x50 cm (115cm)
http://www.cyberphoto.se ---> väskor ---> hardcase