Annons

Ryggsäck till kamera med batterigrepp?

Produkter
(logga in för att koppla)

Linis

Avslutat medlemskap
Fick hem mitt batterigrepp igår och efter jag skruvat på det märkte jag att kameran inte längre fick plats min LowePro Ryggsäck Minitrekker II AW. Ryggsäcken är helt enkelt för låg. Så nu efterlyser jag tips på någon ny. Behöver egentligen inget större utrymme i den mer än att den ska vara djupare.

Jag har oxå en Minitrekker II AW.
Jag tycker den funkar bra till min D300 med grepp.
Jag lägger kameran (med greppet på) på sidan, högst upp i ryggan, med objektivet pekandes nedåt.
Kameran ligger på "sin vänstersida" med den lilla "greppkanten" uppåt så det blir lätt att greppa kameran och ta upp den ur facket.
Som sagt, det funkar jättebra.
Jag har kompletterat inredningen i ryggan med ett kardborreband som jag kan säkra kameran med vid behov.

Kalasfin väska som inte sticker ut på fel sätt.

Tamrac Adventure 9 (mod 5549)
http://www.fotosidan.se/shop/listcat.htm?ID=23

Har själv LowePro's ryggsäck också, men tyckte det osade bara kameraväska, sadan var den aldelens för stor.
Ville ha mig en väska som inte skriker "kameraväska" om. Tycker det är onödigt att skylta i främmande städer vad man bär med sig. Den ser mer ut som en vanlig ryggsäck.

De har en mindre modell "Adventure 7" men där gillar jag inte att man måste vika väska för att öppna den, dessutom är den väl så liten.
Adventure 9 har dessutom ett fack för vindjackan, proviant, en karta eller något annat man behöver med sig.
Fina nätfickor i sidorna där jag har paraply och en 50cl läskflaska. Väskan har också ett snitsigt gömt laptopfack om man vill få med sig den också.

Jätteskön att bära.

I locket finns fickor för minneskort mm.

Väskan fins i Grå/Svart, Camo/Svart och Röd/Svart.
Tog min i Camo, men alla färgerna ser bra ut.

Kika gärna på " http://www.tamrac.com ", då de kan visa väskan i de olika färgerna. Bara att pilla på färgknapparna. Peta bara på deras länk på förstasidan.

Puhhh! Måste tillägga att jag har faktiskt en nackdel med väskan. Kamerautrymmet skulle vart ca:2-3cm högre, så 70-200/2.8'n från Nikon skulle rymmas bekvämare. Nu har jag den i det övre facket istället och lite blixtar i det nedre.

Ps. Tamrac... Ser ni detta får ni gärna sätta in en slant på mitt konto, annars är det slut med gratisreklamen. Begripps?

Senast ändrad:
Jag har en Dakine Photo Mission, som jag har min D80 med batterigrepp på i utan problem.
Man får bara vrida den så att den minsta sidan är på rätt håll.. typ.

Beroende på hur stor väska du är ute efter så verkar lowepro vertex 200 AW kanon. Det bör rymma en kamera med batterigrepp (nästan helt säker) däremot så är det en ganska stor ryggsäck. Kostar ca 1600-1800 beroende på var man köper den.

Annars så tror jag att det kan fungera med en lowepro slingshot 300AW (ev. funkar det med en 200) och även deras nya Fastpack (250,300.350) borde fungera tycker jag.

Har själv en 30D med batterigrepp och letar ny väska, de väskor jag har skrivit ovan är de som jag har kikat på.

/Tommy

ANNONS
Götaplatsens Foto