Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Säker borttagning

Produkter
(logga in för att koppla)

_skatan

Aktiv medlem
Hej!

Igår kom posten bl a med en 580 EX men också en FW-kortläsare. Jag har i första hand tänkt ha den kopplad till min PC och ibland på resande fot på min mac.

På macen vet jag att Scandiskkortet blir konstigt om man inte tar "mata ut". Går typ in te att ta kort utan man måste formatera minneskorttet först.

Jag undrar om man måste köra "Säker borttagning" varje gång man tar ur sitt Scandisk ur FW-läsaren.

Hört att minneskorten kan paja om man inte gör detta?

Gäller inte detta själva kortläsaren. Det spelar nog ingen roll om Du tar ut endast kortet.

Jag använder USB-kortläsare, då kan jag ta ut kortet utan att datorn säger stopp. Den säger till först när jag tar ut kortläsaren.

Jag sätter i och ur det hur som helst. Enda som har hänt är att windows klagat över att den inte hittar kortet/enheten om man står i den katalogen i utforskaren.
Väljer man "säker borttagning" så slocknar hela läsaren och man måste ta bort den och sätta i den igen.

ANNONS
Götaplatsens Foto